網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
He Ain’t Heavy, He’s My Brother
2022/06/24 03:30:47瀏覽544|回應0|推薦31

He Ain’t Heavy, He’s My Brother

他不重,他是我兄弟

The road is long, with many a winding turn
這條路很漫長且迂迴彎曲

That lead us to who knows where, who knows where
帶領著我們前往不知的地方

But Im strong, strong enough to carry him
但我很強壯 足以背負他
He aint heavy, hes my brother
他不重 他是我的兄弟

So on we go, his welfare is of my concern
所以我們繼續前進 他的幸福是我心所繫

No burden is he to bear, well get there
他並不是一個負擔 我們將到達目標

For I know he would not encumber me
因為我知道他不會壓垮我

He aint heavy, hes my brother
他不重 他是我的兄弟

If Im laden at all, Im laden with sadness
如果我感到一絲厭煩 我就會滿懷悲傷

That everyones heart isnt filled with
the gladness of love for one another
大家的心理也無法感受到彼此相愛的喜悅

Its a long, long road from which
there is no return
這條路很漫長 而且沒有回頭路

While were on the way to there,
why not share
既然我們已經行走在路途中 何不分擔呢

And the load doesnt weigh me down at all
這個擔子一點也不會壓垮我

He aint heavy, hes my brother
他不重 他是我的兄弟

hes my brother
他是我的兄弟

He aint heavy, hes my brother
他不重 他是我的兄弟 

==============

歌曲簡介 ( Know More )

在英語的世界中有個很有溫度的句子,它代表著一種不離不棄的手足情誼,

作曲家將其意象寫成感人肺腑的經典歌曲,

美國軍人用這句話來表明他們在戰場上救援受傷戰友的義務,

人們也常引用它來描述朋友間的深厚感情,

這個有溫度的句子

就是 ­­---“ He aint heavy, hes my brother " (他不重,他是我兄弟)。

( 休閒生活音樂 )
推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=F_Abx-MWRNAybqwEGj&aid=175311700