網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Portrait of a Friend
2013/09/29 10:20:44瀏覽56|回應0|推薦1

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
I can't give solutions to all of life's problems,
 
doubts, or fears.
 
But I can listen to you,
 
and together we can seek answers.
 
 
 
I can't change your past with all it's heartache and pain,
 
nor the future with it's untold stories.
 
But i can be there now when you need me to care.
 
 
 
I can't keep your feet from stumbling,
 
I can only offer my hand that
 
you may grasp it and not fall.
 
 
 
 
Your joys, triumphs, successes,
 
and happiness are not mine;
 
Yet I can share in your laughter and joy.
 
 
 
Your decisions in life are not mine to make,
 
nor to judge;
 
I can only support you, encourage you,
 
and help you when you ask.
 
 
 
I can't give you boundaries which
 
I have determined for you,
 
But I can give you the room to change,
 
room to grow, room to be yourself.
 
 
 
I can't keep your heart from breaking and hurting,
 
But I can cry with you
 
and help you pick up the pieces and put them back in place.
 
 
 
 
I can't tell you who you are.
 
I can only love you and be your friend.
 
 
 
 
 
 
 
清晨, 在靜靜的晨光和清脆的鳥語裡,
 
我朗讀這篇文章.
 
 
簡單的句子裡有強大的力量,
 
字裡行間好像又有另一層涵義,
 
突然間,眼前跳出一個驚嚇,
 
這好像我寫給女兒的信喔!
 
 
 
前陣子生病,竟然連想到萬一我突然走了...........
 
女兒還小, 我應該在走之前留給她一些心裡話,
 
好讓她知道媽咪有多愛她.........
 
所以就寫了一些想告訴她的話,
 
沒想到竟然和這篇文章有相似的感覺!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
媽咪愛妳, 一直都深深的愛著妳,
 
妳是媽咪寶貝, 妳是媽咪的天使.
 
 
 
妳我好像朋友ㄧ般,我們無所不談,
 
這樣的關係比當母女來的更有空間更加美好.
 
 
 
妳會慢慢長大, 美好的未來在遠方等著妳!
 
然而人生總是充滿許多奇異的挑戰,
 
當妳遇到生命中的難題時, 我相信妳會樂觀以對.
 
當妳感到無助時, 妳知道媽咪都是支持妳的.
 
當妳有疑惑時,我們可以一起尋找答案.
 
 
 
成長是很美好的事, 妳可以從中學到很多寶貴的經驗.
 
也許過程有些崎嶇,難免有哭泣或傷心的時候,
 
媽咪也是這樣長大的,我也哭過,我也傷心過,
 
感謝我的媽咪,就是妳的阿嬤陪我走過來.
 
我也會陪著妳走過人生的風雨.
 
 
 
 
 
 
萬一媽咪上天堂去,
 
妳要相信我會變成天使守護著妳!
 
我會變成音樂天使,
 
每當妳彈琴時,我就在飛揚的音符中和妳相遇.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
( 知識學習隨堂筆記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=Dreamer0403Alice&aid=8746550