網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
Across the Universe of Time ~~Hayley Westenra
2010/10/01 21:26:52瀏覽438|回應0|推薦4

When the sea falls from the shore
As the light sinks low, will I see you any more?
As the rain falls from the sky
Can I bring you back, from a distant lullaby?
當海潮退去,
當光線下沉,
我還會看到你嗎?
當雨點從天空落下,
我還能從遙遠的催眠曲中將你喚醒嗎?

 
Show me your vision, the story begun
Two lights are rising and burning as one
向我展示你眼中的美景啊!
當故事開始的時候,
我們就像兩團劇烈燃燒的火焰交纏在一起。

 
In the deep blue of the night
Shine the millions of stars and my spirit burning bright
Spinning on, into the sun, flying higher
Now my journey's begun...
在夜晚深藍的天空中,
我的靈魂與無數恒星一起歡快燃燒,
快速旋轉,進入太陽,
飛得更高,
現在我的旅程已經開始。。。。。。


And the Cold, cold wind, it blows me away
The feeling all over is a black, black day
But I know that I'll see you again
And I know that you're near me
那冰冷的風將我吹向遠方,
在這黑色的日子,
所有的感覺都是黑色的,
但我知道一定會再見到你,
我知道你就在我的周圍。

 
There's a star, calling my name
It's echo is true and the song is not the same
Take my hand and lead me away
Bring me back to you in your arms I'm going to stay...
有一顆星星正在呼喚我的名字,
它的回聲是真實的,
還有那歌曲是不一樣的,
它牽著我手,
把我帶回你溫暖的懷抱中,
那是我未來的歸宿。


All those years drifting in space
I have known you well, yet I've never seen your face
You turn around, looking at me, laughter in your eyes
And now I can see
所有歲月漂流在太空中,
雖然我從未見你一面,
但卻知道你很好。
現在我仿佛能看到你轉身看著我,
笑容就藏在你的眼中。


And the cold, cold wind, it blows me away
The feeling all over is a black, black day
But I know that I'll see you again
And I know that you're near me
那冰冷的風將我吹向遠方,
在這黑色的日子,
所有的感覺都是黑色的,
但我知道一定會再見到你,
我知道你就在我的周圍。

音樂引用:http://www.youtube.com/watch?v=zucZ5LEuTcI&feature=player_embedded

歌詞來源:http://karinomichi.spaces.live.com/Blog/cns!877773F5BC6DB526!1056.entry

( 休閒生活音樂 )
回應 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=20090728&aid=4462368