網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
星空寄情
2007/01/18 14:58:33瀏覽743|回應2|推薦24

 有情人分離兩地,有的彼此思念,有的只是單相思。
不論如何,抬頭仰望星空,總能給傷心人一絲慰藉。

例如「千里共嬋娟」
還有那首"Somewhere out there"...

以下是另一首小王子寫給摯愛玫瑰的情歌:

Simply Red合唱團演唱的「繁星」(Stars)


Stars - Simply Red

歌詞拙譯如下:

凡是擁過妳的人
都會向妳傾訴我的感受
凡曾渴望妳的人
都會試著向妳傾訴我內心的感受
我唯一想要的
是察覺妳不再偽裝
妳唯一思念的人
等等,妳難道看不出來

我想從繁星間躍下
直接投入妳的懷抱
我,我感覺得到妳
希望妳懂

那試圖讓妳傷心的男人
他說明了我此刻的心情
而我造成妳的種種醋意
正說明我想隱藏的理由
至於我從妳那學到的一切
都讓我的未來輪廓更清晰
妳不會知道妳傷我有多深
等等,妳難道看不出來

我想從繁星間躍下
直接投入妳的懷抱
我,我感覺得到妳
希望妳懂

太多的心已破碎
戀人許下承諾時從不加註「也許」
太多的話沒說出口
那些無言之聲逼得我要發狂
在妳帶給我萬般痛苦之後
復合絕不可能是妳想要的
妳不會知道妳傷我有多深
別走,妳難道看不出來

我想從繁星間躍下
直接投入妳的懷抱
我,我感覺得到妳
希望妳懂

英文歌詞:

Anyone who ever held you
Would tell you the way i'm feeling
Anyone who ever wanted you
Would try to tell you what i feel inside
The only thing i ever wanted
Was the feeling that you ain't faking
The only one you ever thought about
Wait a minute can't you see that i

I wanna fall from the stars
Straight into your arms
I, i feel you
I hope you comprehend

For the man who tried to hurt you
He's explaining the way i'm feeling
For all the jealousy i caused you
States the reason why i'm trying to hide
As for all the things you taught me
It sends my future into clearer dimensions
You'll never know how much you hurt me
Stay a minute can't you see that I

I wanna fall from the stars
Straight into your arms
I, I feel you
I hope you comprehend

Too many hearts are broken
A lover's promise never came with a maybe
So many words are left unspoken
The silent voices are driving me crazy
After all the pain you caused me
Making up could never be your intention
You'll never know how much you hurt me
Stay can't you see that I

I wanna fall from the stars
Straight into your arms
I, I feel you
I hope you comprehend 
 

( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=101pups&aid=663464

 回應文章

飛飛 ^__*
等級:8
留言加入好友
現在
2007/09/27 22:20

的心情又是如何呢??

紅髮藍眼睛的歌      都不錯聽

.

STARS

明天還是要繼續(101pups) 於 2007-10-03 18:34 回覆:
嗯! Simply Red 的歌,Simply GOOD!   

明天還是要繼續
等級:8
留言加入好友
因為這樣想......
2007/01/19 03:51

思念才綿綿無盡期.....

還有期待

所以繼續等待