網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
耶穌,握住我的方向盤 (Carrie Underwood)
2017/12/23 00:09:46瀏覽997|回應0|推薦12

所以再給我一次機會,就從這條路上拯救我...


耶穌,握住我的方向盤Jesus, Take The Wheel Carrie Underwood 唱紅的現代詩歌,作者是 Brett James, Hillary Lindsey Gordie Sampson,收錄在 Carrie Underwood 出道的第一張 CDSome Hearts》裡。

這首歌曾經得到葛拉美的最佳鄉村歌曲獎,而 Carrie Underwood 這位奧克拉荷馬的鄉村姑娘,自從參加美國偶像賽、得到2005年的冠軍後,註定成了萬人迷,第一張 CDSome Hearts》在美國就賣了600多萬張、全世界賣了800多萬張。她的歌聲、信仰、人品,在現代年輕的歌手中,難找到第二人!


現在就讓我們來聽聽這首歌:



歌詞如下:

 

She was driving last Friday on her way to Cincinnati
上星期五她開著車回辛辛那堤

On a snow white Christmas Eve
那是白雪茫茫的聖誕節除夕

Going home to see her Mama and her Daddy with the baby in the back seat        
後座繫著嬰兒準備回家探視父母

Fifty miles to go and she was running low on faith and gasoline     
離家還有50英里,然而她的信心和汽油都快降到谷底

It has been a long hard year
那真是漫長難熬的一年

She had a lot on her mind and she didn't pay attention
她心事重重精神再也無法凝聚

She was going way to fast
她實在走的太急

Before she knew it she was spinning on a thin black sheet of glass
在弄清楚之前,她已經在一片黑色薄玻璃板上打轉

She saw both their lives flash before her eyes
她看到他們倆人的生命從她眼中

She didn't even have time to cry
她甚至沒有時間哭泣

She was so scared
她感到非常恐懼

She threw her hands up in the air
於是她乾脆放棄

       

Jesus, take the wheel
耶穌,握住我的方向盤

Take it from my hands
從我手中接走

Cause I can't do this all on my own
因為我已經無法自己掌舵

I'm letting go
我正想解脫

So give me one more chance
所以再給我一次機會

To save me from this road I'm on
就從這條路上拯救我

Jesus, take the wheel
耶穌,握住我的方向盤

       

It was still getting colder when she made it to the shoulder
當她把車子停靠在路肩時天氣變的越來越冷

And the car came to a stop
車子終於停了下來

She cried when she saw that baby in the back seat sleeping like a rock
當她看到後座沉睡的嬰孩時她哭了

And for the first time in a long time
這是很久以來的第一遭

She bowed her head to pray
她低下頭禱告

       

She said, I'm sorry for the way
她說:會變成這樣我感到難過

I've been living my life
原來我一直在自我的世界中活著

I know I've got to change
我知道我必須改過

So from now on tonight
所以從今晚以後

Jesus, take the wheel
耶穌,握住我的方向盤

Take it from my hands
從我手中接走

Cause I can't do this on my own
因為我已經無法自己掌舵

I'm letting go
我正想解脫

So give me one more chance
所以再給我一次機會

To save me from this road I'm on
就從這條路上拯救我

Oh! Jesus, take the wheel
哦!耶穌,握住我的方向盤

Oh! I'm letting go
哦!我正想解脫

So give me one more chance
所以再給我一次機會

Save me from this road I'm on
就從這條路上拯救我

From this road I'm on
從這條我正在走的路上

Jesus, take the wheel
耶穌,握住我的方向盤

Oh! take it, take it from me
哦!接過去,從我手中接過

Oh! why, oh!
哦!哎,哦!

 

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=superson2&aid=109649770