I found this prayer, originally in Chinese, at a time of great stress, and it gave me hope and comfort in that time, so I have decided to translate the prayer for my readers.

Prayer of awakening our strength

 

God and I are one
I am not only mere flesh; inside me is the presence of love.
I am a spiritual being; a manifestation of the perfection of love, beauty, and kindness.

My true self has infinite love, light, and wisdom.
Because of love, my heart is completely free; I can totally live a life of love and connotation.
I come to this world not to suffer, but to learn love, to give love, to convey love; to awaken the love of hearts of people, and also to enjoy the fullness of life and beauty.

I am a capable person, I am a rich being, and perfection is my other name!
I am not alone, I have never been alone; because God and I are a whole. All things and I are one.
Though I appear as flesh, I am a spiritual being; the perfect presence of the sacred and the entire satisfaction.

I appreciate my divinity, and I respect the deity of others as well.
How I respect God, likewise I respect others.
My every breath is the breath of God, I always remember I am loved, I always remember to have a connection with Him. I always call on God.
He created all that we need, and He and I are one. He and I are inseparable!

I thank all the things in my life; I thank God. He is with me all the time. I appreciate the wisdom of the universe. It connects with me every moment.
Ceaselessly I look to the goodness and come back to my nature. I continually return to the being of joy and perfection.

May I not see other people’s fault, only to see the goodness in them. May I not see the darkness of the people, only to see their inner light.

 

Related image

The image is from www.campus.rieti.it

Now,
The stream of boundless joy has flowed into me and filled me.
Infinite wisdom has also gushed into me and inspired me;
Unlimited prosperity has run into me and guided me.

Unconditional love shines brightly in my heart.
Immeasurable wisdom brings the light into me.
Eternal life appears inside of me like an endless stream;
A steady flow of the fountain of life emerges with furious energy.

Now, my heart is ready, and I am completely open for what is to come.

中文原文:


我和生命本源的愛是一體的。

我不僅是肉體的存在,真正的我的里面,是愛的存在。
我是靈性的存在,是至愛至善至美的顯現!
擁有無限的愛'無限的智慧'無限的光明才是真正的我的存在。
因為愛,我的心靈完全的自由,我能全然活出愛的生命與內涵!
我來到這個世界不是為了受苦,而是為了學習愛'奉獻愛'傳達愛;我是為了喚醒心中的愛,為了享受生命的豐足與美好而來的!
我是具有豐富能力的人,我是豐富的存在,完美是我的另一個名字!

我一點也不孤單,我也從未孤單;
因為我和生命本源的愛是一體的,我和一切萬物是一體的,
從現象界來看,我雖然是肉體的存在,
但是在實相的世界裡,我是靈性的存在,
是神聖完美的存在,是實相完全圓滿的存在。

我欣賞感謝自己的神性,我也尊敬禮拜別人的神性;
我尊敬禮讚別人,如同敬愛神一般。
我的每一個呼吸都是神的呼吸,
我時時不忘我是愛,我時時不忘與神性連結!

我時時刻刻呼喚著生命本源的愛,
祂創造我們所需要的一切,
我與祂是一體不可分的!

感謝我生命中的一切人事物,
感謝生命本源的愛時時刻刻與我是一體的,
感謝宇宙的智慧時時刻刻與我是連結的。


我不斷的注視善,不斷的回到自己的本性,
不斷的回歸完美喜悅的內在。


願我看不到別人的過錯,
只看到別人的美好;

願我看不到別人的黑暗,
只看到別人內在的光亮。


現在,
無限的喜悅已經流入我的里面充滿著我;

無限的智慧已經流入我的里面啟發著我;
無限的繁榮已經流入我的里面引導著我。
無限的愛在我的心中輝耀閃亮,
無限的智慧在我的里面綻放光明。

無限的生命,如活泉般從我的內在源源不絕的湧現;源源不絕的生命之泉,生龍活虎般的汨汨湧現。

現在,我的心已經準備好了向未來的一周完完全全的開放!