網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Reo Speedwagon----In My Dreams
2021/11/17 20:50:58瀏覽949|回應0|推薦9

這是Reo Speedwagon在1987年發行的第12張專輯"Life as We Know It"中的作品,也是一首非常好聽的歌曲。

有著福音歌曲的味道,這首歌洋溢著滿滿的情感,溫暖而柔情。悠揚的旋律襯托著充滿感情的歌聲,彷彿清晨的和煦陽光,照出了無限的希望與寧謐的美好。

非常悅耳動聽的歌曲,誠懇而真摯地傳達著最純粹的溫柔。

https://youtu.be/wRhJ7YtK7LM

There was a time, some time ago
When every sunrise meant a sunny day, oh a sunny day
But now when the morning light shines in
It only disturbs the dreamland where I lay, oh where I lay
I used to thank the lord when Id wake
For life and love and the golden sky above me
But now I pray the stars will go on shining
You see in my dreams you love me
那是很久以前的一段時間了,
當每個日出意味著一個陽光普照的日子。
然而現在,當清晨的陽光照著我,只有干擾我做的夢。
每當我醒來,我常常感謝主,賜予我生命和愛情,
以及在我頭上的金色天空。
但是現在,我祈求星星能繼續閃耀,
在我的夢中可以看到妳愛著我。
Daybreak is a joyful time
Listen to the songbird harmonies, oh the harmonies
But I wish the dawn would never come
I wish there was silence in the trees, oh the trees
If only I could stay asleep
At least I could pretend youre thinking of me
Cause nighttime is the one time I am happy
You see in my dreams
黎明破曉是一個快樂的時刻,
可以聆聽鳥兒們的合唱。
但我希望黎明永遠不要來臨,
我希望樹林中能保持寧靜,讓我能繼續沉睡,
至少我能假裝妳正想起我。
因為在夜晚,是我唯一能快樂的時候,
在我的夢裡有妳。

We climb and climb and at the top we fly
Let the world go on below us
We are lost in time
And I dont know really what it means
All I know is that you love me
In my dreams
我們爬呀爬,到了頂端我們開始飛翔,
讓這個世界全在我們的腳下,
我們迷失在時間中,
我不知道那意味著什麼,
我所知道的只有妳愛著我,
在我的夢中。

I keep hoping one day Ill awaken
And somehow shell be lying by my side
And as I wonder if the dawn is really breaking
She touches me and suddenly Im alive
我一直希望有一天當我醒來,
她會躺在我的身旁,
我懷疑是否黎明真的會來臨,
那時她撫觸著我,突然間,我活了起來。

And we climb and climb and at the top we fly
Let the world go on below us
We are lost in time
And I dont know really what it means
All I know is that you love me
In my dreams
我們爬呀爬,到了頂端我們開始飛翔,
讓這個世界全在我們的腳下,
我們迷失在時間中,
我不知道那意味著什麼,
我所知道的只有妳愛著我,
在我的夢中。
We climb and at the top we fly
Let the world go on below us
We are lost in time
We are and I dont know really what it means
All I know is that you love me
In my dreams
Ooh...In in my dreams
我們爬呀爬,到了頂端我們開始飛翔,
讓這個世界全在我們的腳下,
我們迷失在時間中,
我不知道那意味著什麼,
我所知道的只有妳愛著我,
在我的夢中。
( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=170407852