網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
REO Speedwagon----Take It On The Run
2021/11/13 16:56:03瀏覽921|回應0|推薦8

這是REO Speedwagon在1980年第9張專輯"Hi Infidelity"中的一首歌,在Billboard排行榜曾獲得第1名,而這張專輯成為1981年最暢銷的搖滾專輯。

如同專輯名稱所示,這張專輯以"感情不忠"為主軸,而這首歌則傳達著被背叛的傷痛與失望。主唱Kevin Cronin高亢清亮的嗓音,字字句句唱出了沉痛的控訴與堅定的決絕。

間奏由吉他的獨奏將悲憤情緒翻騰到最高點,是極為精彩而獨到的激昂詮釋。

https://youtu.be/GM7As_wx4iU

Heard it from a friend who
Heard it from a friend who
Heard it from another you been messin around
They say you got a boy friend
Youre out late every weekend
Theyre talkin about you and its bringin me down
But I know the neighborhood
And talk is cheap when the story is good
And the tales grow taller on down the line
But Im telling you, babe
That I dont think its true, babe
And even if it is keep this in mind
從一位朋友那裡聽來,
他從一位朋友那裡聽來,
他又從另一個曾與妳廝混的人那裡聽來的,
他們說妳交了個男朋友,每個週末都很晚回家。
他們談論著妳,這讓我心情低落,
然而我知道鄰居們當有有趣的故事就很容易談論起來,
事情也就會被繼續添油加醋。
我要告訴妳,寶貝,
我不相信這是真的,即使它一直佔據我的心。

You take it on the run baby
If thats the way you want it baby
Then I dont want you around
I dont believe it
Not for a minute
Youre under the gun so you take it on the run
妳在逃避中承認了,寶貝,
若這是妳所要的,
我不要妳在我身邊。
我一刻也不相信,
妳因被迫而在逃避中承認了這一切。

Youre thinking up your white lies
Youre putting on your bedroom eyes
You say youre coming home but you wont say when
But I can feel it coming
If you leave tonight keep running
And you need never look back again
妳編織著謊言,投注著柔情的眼神,
妳說將會回家,但不說何時回來,
但我能感覺到它將會發生。
如果妳今晚離開了,妳就走吧,
妳永遠都別再回頭。

Heard it from a friend who
Heard it from a friend who
Heard it from another you been messin around
從一位朋友那裡聽來,
他從一位朋友那裡聽來,
他又從另一個曾與妳廝混的人那裡聽來的。
( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=170407846