網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
Top of the World 世界之顛 Performer: The Carpenters
2008/02/24 14:33:30瀏覽590|回應2|推薦16
ok

Top of the World  世界之顛    Performer: The Carpenters
(從小到大我都很喜歡這首歌)
 

Such a feeling’s coming over me
一種奇妙的感覺湧向我
There is wonder in most everything I see
眼見所及都充滿驚奇
Not a cloud in the sky
晴空萬里
Got the sun in my eyes
陽光在我眼中閃耀
And I won’t be surprised if it’s a dream
即便身在夢境我也不訝異
Everything I want the world to be
我所期盼的理想世界
Is now coming true especially for me
現皆因我而成真
And the reason is clear
原因很簡單
It’s because you are here
因為有你相伴
You’re the nearest thing to heaven that I’ve seen
你是我所見過最美好的人
I’m on the top of the world looking down on creation
我站在世界之顛俯視萬物
And the only explanation I can find
而我唯一能找到的解釋
Is the love that I’ve found ever since you’ve been around
正是有你為伴後所產出的愛
Your love’s put me at the top of the world
你的愛讓我置身世界之顛
Something in the wind has learned my name
風兒得知我的名
And it’s telling me that things are not the same
告訴我今後世界將有所不同
In the leaves on the trees and the touch of the breeze
樹梢绿葉,微風輕撫
There’s a pleasing sense of happiness for me.
都令我喜不自勝
There is only one wish on my mind
我心中只有一個願望
When this day is through I hope that I will find
當今日結束之後
That tomorrow will be just the same for you and me
希望明日我倆一如往昔
All I need will be mine if you are here
有你相伴定能讓我想事成

( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=wularry&aid=1641351

 回應文章

水岸邊
等級:8
留言加入好友
回憶~~~
2008/02/24 20:53
輕快的歌曲 令人聞聲起舞
的確 心態會改變人生
感恩喔

葉曇樺
等級:8
留言加入好友
我也最喜歡這首歌
2008/02/24 20:17
中學的時候,讀英文雜誌,裡頭就介紹了這首歌,嚴格說來,應該算我認識的第一首西洋歌曲吧.很懷念,大概由於一些懷舊與想念青春的心情.
期待平凡,期待簡單
幾個平凡字眼,寫出簡單心情。
larrytiny(wularry) 於 2008-02-24 20:43 回覆:
從小到大我都很喜歡這首歌-唱得很活,好像唱給我聽.