網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
暢遊華北風采,圓夢北京承德天津-2016.05.13~20
2016/05/24 20:51:06瀏覽1836|回應1|推薦137

圓夢北京承德天津-2016.05.13~20

 

a picture is better than a thousand of words.

朝發軔於天津,行在於北京,縈繞自承德,跟著清明皇室,暢遊華北風采,觀賞偉大的宮殿­建築,傲人的地上奇蹟。

(取材網路文章)

北京車塞、世界各國遊客人擠外還要一雙鐵腿但是遊興不減。世界越快,心越慢,退休生活變”好”不變”老”。

隨意拍"到此一遊"的照片

西洋老歌-Carpenters -Top Of The World

Top Of The World--世界之頂 木匠兄妹
Such a feelin's comin' over me 
There is wonder in most everything I see
Not a cloud in the sky Got the sun in my eyes
And I won't be surprised if it's a dream

Everything I want the world to be
Is now coming true especially for me 
And the reason is clear
It's because you are here 
You're the nearest thing to heaven that I've see

I'm on the top of the world lookin' down on creation
And the only explanation I can find
Is the love that I've found ever since you've been around
Your love's put me at the top of the world

Something in the wind has learned my name 
And it's tellin' me that things are not the same 
In the leaves on the trees and the touch of the breeze
There's a pleasin' sense of happiness for me 

There is only one wish on my mind
When this day is through I hope that I will find
That tomorrow will be ,just the same for you and me
All I need will be mine if you are here

這樣的感覺迎面而來
所有我見過的東西都是奇蹟
不是一朵雲彩 得到了太陽在我的眼睛
而且我不會驚訝如果這是夢想

這個世界所有東西
對我來說是變得真實的
原因好簡單
因為你在這裡
你是我所見過最接近天堂的東西

我在這個世界的最高點望著萬物
我可找到的唯一解釋
是當你在附近時我找到的愛
你的愛把我放在這個世界的最高點

風中的東西已經學了我的名字
它告訴我東西已不是一樣
樹上的葉及微風的感覺
我覺得這是開心及舒適的感覺

在我心中只有一個希望
當這天完了後我希望我可找到
明天對你和我都是一樣
如果你在此 我所要的東西都是我的

 

( 休閒生活其他 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=wularry&aid=58488231

 回應文章

多硯坊 (休)
等級:8
留言加入好友
2016/05/25 10:13

初夏的北京
氣候宜人

好漂亮的海河夜景 

larrytiny(wularry) 於 2016-05-25 15:44 回覆:

謝謝!

需下載"翻牆軟體"以境外代理伺服器的方式上網