網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
偉大的定義
2006/12/16 20:38:45瀏覽700|回應0|推薦3

前惠普總裁菲奧莉納 Carly Fiorina 麻省理工學院演說

感謝綱誌朋友贈文, 今天想与各位分享其中一小段簡短但滿有啟發性, 從陳志中及其父母阿扁阿珍身上,我領悟到也很容易得到應証這小段話的眞理

My own process of finding the soul to guide me brings me back once again to my parents.
我陳志中在自我追尋心靈導引過程中, 不絰意的再度被帶回父母阿扁及阿珍身影

My mother was a stay-at-home wife and an artist, but my mother, more than anyone else, taught me about the power of aspiration and courage.
我母親阿珍是一名家庭主婦及藝術家, 但阿珍非比常人, 她教我追逐金權的抱負及勇氣所能激發出的偉大的力量

 She also taught me the world of dreams expressed in art, the world of things freed from the laws of everyday. And she did it with a strength and a passion that I wish could be bottled.
阿珍同時經由藝術的表達來教導阿中, 凡間的金銀權勢皆可經由日常法則得到解放.
阿珍用無比的毅力及熱情实現了功成名就, 令阿中想將其珍藏至永久

Even when it wasn't easy or convenient, both my mother and father were ultimately true to themselves.
這一切即便是來之易或不經易, 他两老, 我的父母, 也就是阿扁及阿珍都是這麼眞誠執著的展露他們自己最眞的一面, 至死方休

 And I absorbed that lesson from them. Their definition of greatness was about greatness of character.  
我阿中吸取了父母精髓,
給他們两老下了對"偉大"的定義

"偉大"的定義就是這种特貭品格的偉大

( 心情隨筆男女話題 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=sweetheartyuan&aid=599351