網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
蝶吻 Butterfly Kisses
2013/02/13 15:19:51瀏覽1262|回應0|推薦1

蝶吻  Butterfly Kisses
 
有兩件事我確定
她是由天上下凡
她也是爹地的小女孩
當我在夜晚跪在她的床邊
她向耶穌禱告時
我閉上眼睛向上帝感謝
賜給我生命裡所有的喜樂
喔!但最重要的是
 
為了睡前禱告後的蝶吻
在她的頭髮上綴滿白色小花
爹地陪我在小馬旁走
這是我第一次騎馬
我知道這蛋糕看起來有點奇怪
但我已經盡力了
喔!我曾做過那麼多錯事
一定也做了一些好事
才值得她每天一早的愛
和夜晚的蝶吻
 
今日長到甜蜜的十六歲
她長的就像她媽媽
每天越來越像
部分是女人
部分還是小女孩
由絲帶和髮捲
到香水和化妝
試著在大千世界裡展翅飛舞
但我記得
 
睡前禱告後的蝶吻
在她的頭髮上綴了許多小白花
爹地 你知道我有多愛你
但是你若不在意
這次我只吻你的臉頰
喔!我曾做過那麼多錯事
一定也做了一些好事
才值得她每天一早的愛
和夜晚的蝶吻
 
這些珍貴的時間
像風一般的飄去
珍貴的蝴蝶
展開你的翅膀飛吧
 
她今天要出嫁
她會答應婚約而我要將她送出
站在新娘房注視著她
她問我在想什磨
我說我也茫然
我只是知道我將要失去我的小女孩
然後她依偎過來
 
在她媽媽前給我蝶吻
頭髪上綴了許多小白花
爹地 陪我走向禮堂
時間到了
爹地 我的新娘禮服看起來漂亮嗎
爹地 別哭
 
喔!我曾做過那麼多錯事
一定也做了一些好事
才值得她每天一早的愛
和夜晚的蝶吻
我應該可以請上帝賜給我更多的愛
我知道我必須要放手讓她向前走
但是我會永遠記得
每天早晨的熊抱和蝶吻
 
There's two things I know for sure
She was sent here from Heaven
And she's daddys little girl
As I drop to my knees by her bed at night
She talks to Jesus and I close my eyes
And I thank God for all of the joy in my life
Oh but most of all
 
For butterlfy kisses after bedtime prayer
Stickin little white flowers all up in her hair
Walk beside the pony dady
It's my first ride
I know the cake looks funny daddy
But i sure tried
Oh with all that I've done wrong
I must have done something right
TO deseve a hug every mornin
And butterfly kisses at night
 
Sweet 16 today
She's lookin like her mama
A little more every day
One part woman
The other part girl
To perfume and mke up
From ribbons and curls
Trying her wings out in a great big world
But I remember
 
Butterlfy kisses after bedtime prayer
Stickin little white flowers all up in her hair
You know how much I love you dady
But if you don't mind
I'm only gonna kiss you on the check this time
Oh with all that I've done wrong
I muct have done something right
To deserve her love every mornin
And butterfly kisses at night
 
All the precious time
Like the wind the years go by
Precious Butterfly
Spread yuor wings and fly
 
She'll change her name today
She'll make a promise and I'll give her aways
Standing in the bride room just starin at her
She asked me what I'm thinkin
And I said I'm not sure
I just feel like I'm loosin my baby girl
And she leaned over
 
And gave me butterfly kisses with her mama there
Stickin little white flowers all up in her hair
Walk me down the isle daddy
It's just about time
Does my wedding gown look pretty daddy?
Daddys don't cry
Oh with all that I've done wrong
I must have done something right
To deserve her love every mornin and butterfly kisses
I couldn't ask GOd for more than this is what love is
I know I've got to let her go but I'll always remember
Every hug in the mornin and butterly kisses 
 
附記:參加過許多的婚禮,見到女方家長,特別是父親,在將女兒的手交到新郎的手裡,那種依依不捨,卻又不得不放手的神情時,我就想起這首「蝶吻」Butterfly Kisses的歌曲。我沒有女兒,因此少了這種甜蜜的痛苦。但是若未來看到孫女結婚,也許我也會有更深的體會。此曲由Bob Carlisle所作和演唱,中文由曾渙釗試譯。2013/02/13 
 
取自Wiki 的資料:"Butterfly Kisses" is the title of a song written by Bob Carlisle and Randy Thomas from Carlisle's third studio album Butterfly Kisses (Shades of Grace).[1] The song was written for his daughter Brooke's 16th birthday.[2] Carlisle also wrote a journal entitled Butterfly Kisses for fathers and their daughters. 
( 心情隨筆雜記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=smallmiracles&aid=7302038