網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
He was beautiful 他曾如此美麗
2019/03/03 11:05:53瀏覽164|回應0|推薦0

He was beautiful

他曾如此美麗

 

他美麗

我眼裡所見的美麗

從見他那刻起

陽光照亮天空

他曾如此,如此的美麗

美得想讓人想擁有

當冬天寒冷

我的夢裡他是春天

我如何清晰告訴他

我所見的

 

雖然我渴望他

卻不得自由自在

知道他在乎,這是美麗的

我會永遠記得我們相處的時光

即使昔日已遠
感覺依然存在

夢中不斷回想

即使現在他已走遠

因為被愛是美麗、如此美麗

 

PS 此曲為電影《越戰獵鹿人》(The Deer Hunter)的主題曲。原來是古典吉他曲"Cavatina". 歌手Cleo Laine填詞和演唱。

原曲

He Was Beautiful

克莉歐蓮恩

He was beautiful, beautiful to my eyes,
From the moment I saw him sun filled the skies.
He was so, so beautiful, beautiful just to hold,
In my dreams he was springtime, winter was cold.

How could I tell him what I so clearly could see?
Though I longed for him, another trusted me completely so I never could be free.

Aah but it was beautiful, knowing now that he cared,
I will always remember times that we shared.
Now its all over still the feelings linger on,
For my dream keeps returning now that hes gone.

For it was beautiful, beautiful, beautiful to be loved.

作詞/作曲:Cleo Laine / Stanley Myers

《He Was Beautiful》歌詞 © Sony/ATV Music Publishing LLC

( 不分類不分類 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=smallmiracles&aid=125044463