網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
我的小威爾斯家 My little welsh home
2013/01/10 11:05:52瀏覽93|回應0|推薦1

我的小威爾斯家 My little welsh home 

我夢想著我家的那些山
哪些我童年漫步的山
我曾住在南方的天空下
哪裡的夏天永不消逝
但是我的心仍懸在那些山
 
我可看見山丘上的家園
我可聽見瑞爾Rhyl的音樂
無以倫比的美妙
帶著曾經有過的愛
在那山丘上孤立的小家園
 
我可看見山下安靜的教堂
山風來回地輕拂
而當上帝召喚我
那是我想長眠之處
陪伴著昔日疼愛我的親愛鄉親
 
 
I am dreaming of the mountains of my home
Of the mountains where in childhood I would roam
I have dwelt 'neath southern skies
Where the summer never dies
But my heart is in the mountains of my home

I can see the little homestead on the hill
I can hear the magic music of the Rhyl
There is nothing to compare
With the love that once was there
In the lonely little homestead on the hill

I can see the quiet churchyard down below
Where the mountain breezes wander to and fro
And when God my soul will keep
It is there I want to sleep
With those dear old folks that loved me long ago

附記:日前觀賞到Bryn Terfel 以渾厚的聲音唱出此曲,歌聲帶住濃厚的感情,好像此曲為他所作,因此將歌詞試譯出來。 

( 心情隨筆雜記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=smallmiracles&aid=7213947