網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
112年11月15日星期三 晴天 爺爺旅行去了
2023/11/16 01:04:38瀏覽638|回應0|推薦3

 

A thousand winds(千風之歌)

Please don’t stand at my grave and weep.

(請不要佇立在我墳前哭泣)

I am not there, I do not sleep.

(我不在那裡 我沒有沈睡不醒)

I am the sunlight on the ripened grain.

(我會化身為金澄稻穗上陽光的容顏)

I am the gentle autumn rain.

(我會化身為溫和的秋雨)

I am a thousand winds.

(我會化為千風)

I am a thousand winds that blow.

(我會化身為千陣拂面的清風)

I am the diamond glint on snow.

(我會化身為白雪綻放鑽石光芒)

I am a thousand winds that blow.

(我會化身為千陣拂面的清風)

Please don’t stand at my grave and cry.

(請不要佇立在我墳前哭泣)

I am not there, I did not die.

(我不在那裡 我沒有離開人間)

I am the swift rush of birds in flight.

(我是疾捷仰衝的飛燕)

I am the stars that shine at night.

(我是夜中守護你的星星)

I am a thousand winds.

(我會化為千風)

I am a thousand winds that blow.

(我會化身為千陣拂面的清風)

I am the diamond glint on snow.

(我會化身為白雪綻放鑽石光芒)

I am a thousand winds that blow.

(我會化身為千陣拂面的清風)

 

陽光和煦的星期三,爺爺旅行去了!

奶奶、爸爸、媽媽還有姑奶奶、姑爺爺和二、三、四爺爺奶奶們,姑姑姑丈、叔叔們,舅爺爺、姨婆和表姑媽表姑丈,ㄤㄤ外公外婆、惟惟爺爺奶奶都來送行,還有熟識爺爺的包子爸大學同學。

爺爺行囊帶著滿滿的幸福和甜蜜去旅行!

67年前爺爺在喜悅的期待中來報到,因為愛和家人相聚,離別時感謝因為愛而相聚的日子,只要心存感激,讓愛流傳下去,以愛迎向未來,爺爺永遠在我們心中。

包子予辰、ㄤㄤ淮睿、Leo羿徽

爺爺愛我,我愛他呀!

爺爺愛我,我愛他呀!

爺爺愛我,我愛他呀!

( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=ilovemike&aid=180072391