網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
A Poem by Luann DeGroot
2010/04/05 12:16:15瀏覽236|回應0|推薦1

My life is a sea of confusion, there's so much I don't understand

Like why do I carefully schedule my day when NOTHING goes how I had planned?

And why does my mouth crave a  burger when my head knows an apple is best?

And why should I strive to be tiny and thin but ample and full at my chest?

Why's it ok for guys to smell bad but girls should smell like a rose?

And why must there be a shine on my lips but never a shine on my nose?

The clothing I wear should be sexy but my attitude chaste and sweet

I'm told I should be independent and free - but a boyfriend will make me complete.

We know that the earth is polluted, yet we hop in our huge SUV's

Drive a few blocks to go to a talk on Earth-friendly strategies.

My school can't afford new computers, yet a bomb costs about 80 grand.

Peace never lasts, war never ends...

There's so much I don't understand.


(以下是我試圖翻譯一下;但若看的懂英文,原文章是寫得很有意思的,因為我翻得蠻爛的)

我的人生像是困惑之海,有太多東西我不明白

就像為何我要在沒有任何事情需要計畫時,周密的規畫我一天的時間表?

為何我會在知道蘋果是最棒的同時,嘴裡卻嚼著漢堡

為何我需要努力的變瘦,卻同時擁有豐滿的胸部

為何男生可以聞起來是臭的,而女生就要香得像朵玫瑰

為何我的唇總要是油亮的,但鼻頭卻絕不能

我的打扮必須性感,但我的態度卻要純真且甜美

我被教導要獨立、要自由,但有男友將會使你更完整

我們知道地球被污染了,卻跳上我們的大休旅車

開過幾個街角去參加環保議題的談話

我的學校買不起新的電腦,卻買得起八十噸的炸藥

和平是不可能的,而戰爭卻永無止境

有好多好多我不明白

( 心情隨筆雜記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=ft18nan&aid=3914795