網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
不勝其擾的詐騙信件
2013/02/02 08:17:47瀏覽223|回應1|推薦0

Hello,

I really hope you get this fast. I could not inform everyone about my trip to Makati,Philippines for a program because it was impromptu. The program was successful, but my journey has turned sour I was mugged at gun point and all my valuables were stolen (cash, credit cards and phone, where I went for sightseeing before leaving to the airport since my return flight is in few hours. Luckily I had my passport in my hotel room to get me home.

It's was a terrible experience. I need your help financially to get back home, I need to settle some outstanding hotel bills and also take a cab to the airport. I have contacted my bank, but the best they can do is to mail a new card which will take 2 to 3 days to get here.

Western Union Transfer is the fastest option to wire the funds to me. Please let me know if you can help me out? I promise to make the immediate refund when i get home.You can wire money to my name from a western union outlet around..Here are the details you need to get it to me;

Full Name - Susan (被駭的發信者)
Location - Evangelista Street 1640 Rudex Building, Makati, 1234, Philippines
Amount - $2,000

I still have my passport so I can use it as identification, e-mail me the transfer details and the confirmation number(MTCN#) including the amount sent.

Are you heading out to western union now......let me know how soon will you be back

Thanks
Susan


 

這已是一星期來的第二封這樣的詐騙信。同事在兩年前(?)因為收到好友傳道人的求救信,信以為真,趕緊回信詢問,還要到電話號碼打了過去。只是奇怪對方宣稱朋友為了躲避旅館主人威脅繳不出的住宿費,所以要他接聽處理!還好打了這通電話,否則白白損失"好心錢"。

這類信件最近友猖獗起來,奉勸好心人明辨是非。

我還是會繼續當不會上當的好心人!

cheating

( 休閒生活網路生活 )
回應 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=fieveltail&aid=7274117

 回應文章

哈魅2呎
等級:7
留言加入好友
简体版
2013/02/05 16:15

我写在我的眼里含着泪水,我和家人来到这里到伦敦,英国一个短暂的假期。不幸的是,我们被抢劫在公园的酒店,我们住的地方,所有的现金,手机和信用卡被盗过我们,但幸运的是,我们仍然有我们的护照。

我们一直在这里的大使馆和警方,但他们没有帮助的问题,我们在几个小时的飞行,从现在开始离开,但我们有问题,解决酒店账单和酒店经理不会让我们离开,直到我们解决法案。好了,我真的需要你的财政援助,所有我们需要的是1,700所以排序出我们的酒店billes我答应尽快,因为我得到回家,我会退还你的钱还给你......请让我知道,如果你 可以帮助我们吗?

我吓坏了,此刻

希望能尽快从你读。

敬祝
主恩日丰
kkk敬上
K镇崇真堂816-c-12cccc#17
kk宣教神学院800-c-4cccccc
“kk十年倍加运动(2005 2014年)”最后三年, 迫切代 , !