網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
有中文字幕的"老媽之歌"
2009/12/25 13:36:39瀏覽1062|回應3|推薦48


從麻吉菜菜子家裡看到的!
轉回來存檔一下!
一定要好好提醒一下當媽的!
哈哈哈~~
真是超級經典的老媽之歌!


-----------------歌詞分隔線----------------
〔老媽子口氣版翻譯〕

馬上起床
馬上起床
馬上給我滾下床
去洗把臉
刷刷牙
梳梳你那頭亂七八糟髮
喏~! 你的衣服還有鞋子
我說了算
馬上起床把床鋪整一整

會熱嗎? 會冷嗎?
你確定要穿那個出門?
書咧? 午餐咧? 作業咧? 到底放到哪裡去?
記得帶外套,手套,圍巾和帽子!
不要忘記!餵貓喔!

乖,吃早餐喔,專家說早餐是一天最重要的一餐喔!
來,吞維他命,這樣你才會長得又高又壯喔!
記得今天下午三點要去看牙醫喔!
不要忘記今天下午鋼琴課,回來要談給我聽喔!

不要玩你的飯 (用湯匙鏟推食物)
吃慢點 (慢慢嚼)
但要快喔
校車來了
路上小心
回來!回來! (老媽子又覺得哪裡不妥)
你耳朵後面有洗嗎?

出去玩,不要玩太野,你會遵守遊戲規則嗎?
要有禮貌,多交朋友,要懂得分享
加把勁!要有耐性!絕對不可以膽大妄為!
跟人好好相處!不要逼我找你算帳!

房間整理一下,衣服摺一摺,把東西收一收
把床鋪好!馬上去做!我可沒閒工夫陪你 (我們可不想一整天都耗在這裡)
你是在豬寮出生嗎? (原文是穀倉; ) 你想鋪稻草嗎?
你到底有沒有聽到我的話! (老媽子抓狂了)

接電話!電話掛掉!
(看電視) 不要坐太近,轉小聲一點,不要寫在桌子上!
今晚不准打電腦
你再不聽話,我就沒收你的 Ipod

去哪裡? 跟誰? 幾點回來?
不管混到哪裡 記得說請,謝謝,對不起,才會有人緣
等你長大成人,你有一天會佩服老媽的智慧
等不及抱孫子 (你生的小蘿蔔頭)
你會感激我對你的苦口婆心 (心甘情願的勸告)
但現在,你不要對我翻白眼我就謝天謝地了

拜託你好不好,吃東西嘴巴閉起來 (原文為感激你)
你討厭吃的東西多少吃個兩口吧
用叉子!不要打嗝不然我幫你打直腰桿 (小孩都不喜歡)
吃你盤子裡的東西

拿個甲上,把門關上,但不要對我耍小聰明 (沒用)
抓緊,進來這裡,不然我數到三
去找工作,吃自己,讀個博士
來,吃下這帖.....
我不管誰先開始的,總之你到36歲以前都得在家禁足!
把你的話講清楚,老實講沒關係,看在老天的份上。
如果你全部的朋友都去跳樓你會跟著跳嗎? (原文是跳懸崖)
如果這是我講過的,那我肯定講過上千遍
免得你太老而做不到我要求的

這肯定是遺傳你老爸 (意思是老媽子的基因很好)
我講話的時候看著我
走路時抬頭挺胸
所有東西都有地方放,而且都要放定位
不要哭,否則我會給你一些真的東西讓你痛哭流涕
對了!
快去刷牙洗臉穿上睡衣
上床去,起來,跟老媽一起禱告

記得,我愛你
明天呢我們重新再來一遍因為老媽的工作永遠不止息
不需要問為什麼
因為,因為,因為,因為
我說了算,我說了算,我說了算,我說了算
我就是老媽子,偉大的媽子 (the 有獨一無二的意思)
Ta da!!

*********************************************************
"The Mom Song"




Get up now


Get up now


Get up out of bed


Wash your face


Brush your teeth


Comb your sleepyhead


Here's your clothes and your shoes


Hear the words I said


Get up now! Get up and make your bed


Are you hot? Are you cold?


Are you wearing that?


Where's your books and your lunch and your homework at?


Grab your coat and gloves and your scarf and hat


Don't forget! You gotta feed the cat


Eat your breakfast, the experts tell us it's the most important meal of all


Take your vitamins so you will grow up one day to be big and tall


Please remember the orthodontist will be seeing you at 3 today


Don't forget your piano lesson is this afternoon so you must play


Don't shovel


Chew slowly


But hurry


The bus is here


Be careful


Come back here


Did you wash behind your ears?


Play outside, don't play rough, will you just play fair?


Be polite, make a friend, don't forget to share


Work it out, wait your turn, never take a dare


Get along! Don't make me come down there


Clean your room, fold your clothes, put your stuff away


Make your bed, do it now, do we have all day?


Were you born in a barn? Would you like some hay?


Can you even hear a word I say?


Answer the phone! Get off the phone!


Don't sit so close, turn it down, no texting at the table


No more computer time tonight!


Your iPod's my iPod if you don't listen up


Where are you going and with whom and what time do you think you're coming home?


Saying thank you, please, excuse me makes you welcome everywhere you roam


You'll appreciate my wisdom someday when you're older and you're grown


Can't wait till you have a couple little children of your own


You'll thank me for the counsel I gave you so willingly


But right now I thank you not to roll your eyes at me


Close your mouth when you chew, would appreciate


Take a bite maybe two of the stuff you hate


Use your fork, do not burp or I'll set you straight


Eat the food I put upon your plate


Get an A, get the door, don't get smart with me


Get a grip, get in here, I'll count to three


Get a job, get a life, get a PHD


Get a dose of,


"I don't care who started it!


You're grounded until you're 36"


Get your story straight and tell the truth for once, for heaven's sake


And if all your friends jumped off a cliff would you jump, too?


If I've said it once, I've said at least a thousand times before


That you're too old to act this way


It must be your father's DNA


Look at me when I am talking


Stand up straighter when you walk


A place for everything and everything must be in place


Stop crying or I'll give you something real to cry about


Oh!


Brush your teeth, wash your face, put your PJs on


Get in bed, get up here, say a prayer with mom


Don't forget, I love you


And tomorrow we will do this all again because a mom's work never ends


You don't need the reason why


Because, because, because, because


I said so, I said so, I said so, I said so


I'm the mom, the mom, the mom, the mom, the mom!!


Ta da!!!
( 知識學習其他 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=csjulius&aid=3621922

 回應文章

Reed
等級:8
留言加入好友
不要忘記今天下午鋼琴課,回來要「談」給我聽喔!
2010/01/22 09:20

照原文之意...

該練琴了!別忘了下午有鋼琴課。

請指教!


敬請人道支援 我卓越不群的母親

八旬阿嬤
【台灣司法◎人間煉獄】部落格

yvonne2111妹
等級:8
留言加入好友
...
2009/12/27 00:50
超寫實的~跟我媽有得拼

未央歌
等級:8
留言加入好友
cool
2009/12/26 00:01
超讚,夠寫實滴!