網路城邦

上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
123
2011/03/02 11:31:59瀏覽265|回應0|推薦1

我曾在夜幕低垂時,站在黃昏的海邊聽浪聲想念你。
我曾在將要日出時,盡最後一絲力量爬上山頂想見到你身影。
我也曾在大雨滂沱之下,站在人來人往的人行道上,以為你會突然衝過來與我撐同一把傘。
後來,事實證明我完全錯了,我從此失去了你,而且毫無音訊的。
誰能這麼殘忍,丟下一個女人而且完完全全不理會她的死活?

I had the night falls, the standing of the seashore at dusk to listen to sound waves miss you.
I had to be at sunrise and do the last vestiges of power want to see you climb the peak figure.
I have also, under periods of heavy rain, standing on a crowded sidewalk, thought you would suddenly dashed over and I stays the same umbrella.
Later, I totally proved wrong, and I began to lose you, but no audio.
Who such a cruel, leaving a woman and completely ignore her live or die?
( 創作散文 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=cody99&aid=3405456