網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
蝸牛的話 (童詩之七)
2014/07/26 17:41:19瀏覽931|回應0|推薦88

蝸牛的話

  2014/7/25大紀元時報文學世界

 

請不要強迫我,
也請勿予我嘲笑,
我本來就是這樣:
速度不快,腳步小巧。

 

我的速度不快,腳步小巧,
是由於我天生腳小;
你要強迫我,予我嘲笑,
我可能會驚慌摔跤跌倒。

 

還是讓我慢慢地好。
雖然速度不快,腳步小巧;
只要我按部就班,不停步,
目的地自然會達到。

 

我本來就是這樣:
速度不快,腳步小巧,
請不要強迫我,
也請勿予我嘲笑。


A Snail’s Words  Hsu ChiCheng

 

Don’t compel me
Or laugh at me.
I am always like that:
Step is short and pace slow.

 

My step is short and my pace slow,
For my feet are short.
If you compel me or laugh at me,
I will be frightened out of my wits and tumble.

 

You’d better let me move slowly,

Though my step is short and my pace slow,
I can reach the destination myself,
So long as I keep moving forward.

 

I am always like that:
Step is short and pace slow,
Don’t compel
Or laugh at me.

( 創作另類創作 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=cchwr131949&aid=15433256