網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
主耶和華永是我牧者
2016/07/08 20:20:30瀏覽330|回應0|推薦0
(詩篇 23:1) 〔大衛的詩。〕耶和華是我的牧者,我必不致缺乏。

The LORD is my shepherd; I shall not want.

(詩篇 23:2) 他使我躺臥在青草地上,領我在可安歇的水邊。

He maketh me to lie down in green pastures: he leadeth me beside the still waters.

(詩篇 23:3) 他使我的靈魂甦醒,為自己的名引導我走義路。

He restoreth my soul: he leadeth me in the paths of righteousness for his name's sake.

(詩篇 23:4) 我雖然行過死蔭的幽谷,也不怕遭害,因為你與我同在;你的杖,你的竿,都安慰我。

Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for thou art with me; thy rod and thy staff they comfort me.

(詩篇 23:5) 在我敵人面前,你為我擺設筵席;你用油膏了我的頭,使我的福杯滿溢。

Thou preparest a table before me in the presence of mine enemies: thou anointest my head with oil; my cup runneth over.

(詩篇 23:6) 我一生一世必有恩惠慈愛隨著我;我且要住在耶和華的殿中,直到永遠。

Surely goodness and mercy shall follow me all the days of my life: and I will dwell in the house of the LORD for ever.

(詩篇 23:6) 我一生一世必有恩惠慈愛隨著我;我且要住在耶和華的殿中,直到永遠。

Surely goodness and mercy shall follow me all the days of my life: and I will dwell in the house of the LORD for ever.
( 創作連載小說 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=annie11091&aid=65280471