網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
陳秋霞-偶然
2022/05/19 05:30:24瀏覽439|回應0|推薦14
陳秋霞-偶然

《偶然》

我是天空裡 一片雲, 偶爾投影在你的波心;

你不必訝異,無須歡喜 在轉瞬間消滅了蹤影。

你我相逢在黑夜的海上, 你有你的,我有我的方向;

你記得也好, 最好你忘掉,

在這交會時互放的光亮。

《Coincidence》

(Translated by Roger Lee) I am a cloud in the sky, happen to cast my image onto your wavy heart; you need not be startled, not to mention rejoice, for what’s vanished in a blink.

You and I met at sea at night, you’re going your way, and I was heading mine; maybe, you’d emember, or you’d better forget, this glow we sparkled at each other as we crossed our paths.

( 休閒生活音樂 )
推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=F_Abx-MWRNAybqwEGj&aid=174323512