網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
確診
2024/02/16 09:49:44瀏覽46|回應2|推薦0
二哥的話語  總如明燈…

As a Buddhist practitioner, we just have to be very patient. 要很有耐心. 不斷告訴自己, 不管外面多麼亂, 我都要維持內心的清淨.

If our attention is completely pulled outward, the state of our mind will be entirely dictated by our surroundings. That's why we should always retain at least 50% of our attention within, either with our body or with our mind. 

I always find that being aware of the breath energy inside my body is very helpful when I am facing stressful situations. It's fun to watch the breath energy in our body, the so-called Qi. When you are immersed in monitoring the balance of Qi in your body, 不但四大變得調順, 心也變得乾淨起來 ---- 雖然外面還是一樣地亂糟糟.

( 不分類不分類 )
回應 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=5a36b513&aid=180330536

 回應文章


妄念升起
2024/02/21 11:14
每個妄念  都要好好對待與練習

注意呼吸  念佛  放下不理

回來念佛

*

流感的因  也是自己過於大意  未戴口罩



我的概念
2024/02/21 11:02
從這次的家人包括我自己  的確診

我看清了自己真的並不能幹  且非常軟弱

以前曾以為自己進步了很多

但其實  都有著外界的幸運幫忙

未超出我的心力

尚有的福報

常讓我產生錯覺  而自以為是

訓練  與心力  的大大不足

在這次的確診中  昭然若揭

多念佛

其他就別多想了

誠如師父的教誨