網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
看笑話學英文: 出獄之日
2008/12/10 13:59:23瀏覽1606|回應0|推薦2
A woman woke in the middle of the night to find her husband missing from their bed. In the stillness of the house, she could hear a muffled sound downstairs.

She went downstairs and looked all around, still not finding her husband. Listening again, she could definitely hear moaning. She went down to the basement to find her husband, crouched in the corner and facing the wall crying.

She asked him, 'What's wrong with you?' He replied, 'Remember when your father caught us together, when you were 16?'

'Remember,' he said, 'I had a choice: I could either marry you, or be sent away to prison for the next 20 years.'

Baffled, she said, 'Yes.'

The husband bawled, 'I would have gotten out of prison today.'

(See how Google translates this joke.)




有個女人半夜醒來發現丈夫不在身邊。在一片寂靜的屋子裡,隱約聽到樓下有些聲響。

她下樓尋找,但未見丈夫身影。再仔聽聆聽,確定有人在呻吟。於是她進入地下室,發現她的丈夫正蜷縮在角落裡,面對著牆壁哭泣。

女人問:「發生了什麼事?」

丈夫答:「還記得妳十六歲那年,我倆被妳爸爸當場逮個正著的事嗎?」

他說:「我還記得,當時我被迫做抉擇:娶你或坐20年牢。 」

女人不解地點頭說是。

丈夫嚎啕大哭道:「如果當年我選擇坐牢,今天正是我出獄之日。」
( 休閒生活笑話 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=webman&aid=2461048