網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
新耶路撒冷 The New JerusaLem
2010/08/10 16:22:21瀏覽259|回應0|推薦1

新耶路撒冷是個構成,是神而人,人而神,二者構造在一起的;是神性在人性得著彰顯,也是人性在神性得著彰顯.所以他們二者互為居所,神而人者住在人而神者的裏面,互為居所.這樣,祂那神聖榮耀,就在人性上,顯照得光輝烈烈,燦爛赫赫.這裏一點也包括甚麼良善或邪惡,與善惡一點關係也沒有.神的一個經綸,絕對是在善惡之外.這經綸乃是神自己和人作成一體.成為神而人者,人而神者的一位.經過過程三一神在信徒裏的分賜.變化.並建造.

基督在我裏面生長,就是我進入國度,原因乃在於基督在我裏面的生長就是國度的發展,不僅如此,當我發生國度時,我就進入國度,所以國度不過物質的範圍.相反的,國度乃是基督在我裏面生長.

the   new  jerualem  is  a   constitution  of   god  and   man  and  god  .who are  constituted  into  one;  it   is   divinity   expressed   in   humanity   and   humanity  glorified   in   divinity.

therefore  they  two  become   a  mutual  dwelling  place  ,the  one  who is  god  yet  man   dwells  in   the  one  who  is  man yet  god  .  and  the  one  who  is  man  yet   god   dwells  in   the   one  who  is    god  yet   man     they   are  mutual  dwelling   place   thus   his   divine   glore.

shines   forth   radiantly  with  great   splendor  in  humanity  .there  is  not one bit  of   Good  or  evil.god 

( 心情隨筆心靈 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=tua95118&aid=4307678