網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
when you taught me how to dance~katie melug(當你教我跳舞時)
2009/01/23 18:10:10瀏覽473|回應0|推薦2

When you taught me how to dance

當你教我跳舞時
Years ago, with misty eyes        

多年前,兩眼如迷霧
Every step and silent glance       

每一回的舞步和深情凝眸
Every move, a sweet surprise     

每一個動作,都是甜蜜的意外
Someone must have taught you well 

一定有人教會了你
To beguile and to entrance          

如何蠱惑,如何顛倒
For that night you cast your spell   

那天晚上你灑下了魔咒
And you taught me how to dance   

你教會了我如何去跳舞

Like reflections in a lake    

一如湖邊的倒影
I recall what went before   

我想起了往事
As I give, I'll learn to take  

有施,才有得
And will be alone no more  

而且不再覺得孤單
Other lights may light my way 

我的路途上也許有其他的燈火
I may even find romance   

我也可能找到愛情
But I won't forget that night

但是我不會忘記那天晚上
When you taught me how to dance 

當你教我如何跳舞

Cold winds blow                 

寒風在吹
But on those hills you'll find me 

但是你一定會在山頭找到我
And I know                      

我知道
You're walking right behind me  

你會在我身後伴我行走

When you taught me how to dance

當你教我跳舞時
Years ago, with misty eyes        

多年前,兩眼如迷霧
Every step and silent glance       

每一回的舞步和深情凝眸
Every move, a sweet surprise     

每一個動作,都是甜蜜的意外
Someone must have taught you well 

一定有人教會了你
To beguile and to entrance          

如何蠱惑,如何顛倒
For that night you cast your spell   

那天晚上你灑下了魔咒
And you taught me how to dance   

你教會了我如何去跳舞

( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=ssf1157&aid=2589116