網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
聖塔菲 Santa Fe
2022/03/09 08:19:39瀏覽211|回應0|推薦13

聖塔菲(英語:Santa Fe,納瓦霍語:Yootó),是美國新墨西哥州的州府,它的名字來自於西班牙語,是「神聖的信仰」的意思。


推薦一首經典老歌 (後有歌詞中譯)


"Santa Fe"

They say that no man is an island
And good things come to those who wait
But the things I hear are there just to remind me
Every dog will have his day

The spirits, they intoxicate me
I watched them infiltrate my soul
They try to say its too late for me
Tell my guns Im coming home

I swear Im gonna live forever
Tell my maker he can wait
Im riding somewhere south of heaven
Heading back to Santa Fe
Its judgment day in Santa Fe

Once I was promised absolution
Theres only one solution for my sins
You gotta face your ghosts and know with no illusions
That only one of you is going home again

And I blame this world for making a good man evil
Its this world that can drive a good man mad
And its this world that turns a killer into a hero
Well I blame this world for making a good man bad

Now I aint getting into heaven if the devil has his way
I swear Im gonna live forever
Heading back to Santa Fe
Got debts to pay in Santa Fe
Its judgment day in Santa Fe
Lord have mercy

邦喬飛的一首老歌  ,值得回味~

歌詞原文大家應看得懂

我直譯 :

它們說沒有人是一座孤島

且好事總是來到那些等待人身上

但我聽到的事情在那兒恰恰提醒我

每條狗終有他的日子

這精神,他們麻醉我

我看著他們浸潤我的靈魂

它們試圖說對我這一切已太遲

告訴我的獵槍,我將要回家

我發誓我要永遠活著

告訴製我者它可以等待

我正要去某處天堂的南方

歸向聖塔菲

那是聖塔菲的審判日

一度我被承諾赦免

對於我的罪愆只有唯一解決方式

你要去面對你的鬼魂並且裡面沒有幻想

只有你們其中一個將再度回家

而我怪罪這世界總把好人變得邪惡

這是個能令好人變得瘋狂的世界

這是個能將殺手變為英雄的世界

好吧~我責怪這是個總把好人變壞的世界

現在, 我將不進入天堂,假使邪惡有他的方式

我發誓我將永遠活下去 ! 

朝聖塔菲的方向歸去

在聖塔菲償債

這是聖塔菲的審判日

天主有慈悲

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=spont1000&aid=171947466