網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Love愛的兩解
2007/04/06 14:07:28瀏覽648|回應1|推薦13

Love

What's love?  It's difficult to define it. 

Because it's abstract.  I think when we feel concern for other people, we demonstrate it.

When we love others, we need to understand their characteristics and respect their own choice because freedom is all human beings' most precious right.

People need love.  Living in the world, we psychologically depend on one another.

This's is a fact, we cannot deny. 

However, many people in our society focus on material needs instead of the importance of love. 

This's harmful to human nature. 

Those persons who deviate from it had better be aware of this crisis before it is too late to mend.

愛是什麼?  要定義愛不容易, 因為愛是抽象的. 我認為當關心別人時,我們展現了愛.愛別人時,我們需要了解他們的特性並尊重他們自己的選擇,因為自由是所有人類最寶貴的權利.  人們需要愛.  活在這個世界,心理上我們相互依賴.我們無法否認這個事實.  然而,我們社會許多人專注於物質需要而不注意愛的重要.  這對人性有害.  偏離愛的人在改過為時已晚前,最好察覺這個危機.

(選自作文精選)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

愛情的學問

我從小,我從小    愛情成績一直好.    未經初戀,就直升高中;

大學讀完,又通過托福考.    這樣的表現讓我輕狂如絮,

自以為已窺見愛情的堂奥.

可是自從遇見了你,    我才知道,我才知道,  學到用時方恨少.

請容我與你作伴,同進K書中心, 同出補習學校, 就這樣活到老學到老.

(摘自知名作家作品)

汪小小2007.04.06.愛的兩解

( )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=sonywisdom&aid=875500

 回應文章

汪小小
等級:8
留言加入好友
好另類的想法!
2007/04/06 22:23

我以為是因為他(她),讓你(妳)們想一起在愛情這門功課裏同進修同成長直到天荒地老海枯石爛...

不知道該說什麼,請參考這篇聖潔的愛https://city.udn.com/v1/blog/article/article.jsp?uid=sonywisdom&f_ART_ID=338265

That's what I thought about "Love".