網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
魅麗紀念日
2006/11/13 13:46:06瀏覽983|回應1|推薦22

第一個紀念日~ 皮卡地里圓環Piccadilly Circus

愛的黑夜有中午的陽光。-莎士比亞

佇立在皮卡地里圓環,泉水冷不防濺濕了我的衣裳,仰望著噴泉上方的伊羅士,這個單腳拉弓的希臘愛神,像是默許著我該洗滌過去的回憶,引領期盼著屬於我的愛情。
攝政街上熙來攘往的人群,他們習慣穿著單一色澤卻溫暖的簡單剪裁長大衣,不知是剛剛清冽的泉水,還是乍暖還寒的冷空氣,我也禁不住提一提領襟,眺望起這雅致的街景。
同行的團員逐一從我身邊略過,笑盈盈地回首與我道別,我目送著她們,卻按捺不住心中的漣漪,我喃喃自語著:「他會來嗎?」
行動電話的鈴聲響起,我顫抖著右手看著浮現在營幕的名字,這讓我魂牽夢縈的字樣,此刻,卻讓我忍不住淚眼婆娑…
輕輕說了聲「喂」,他的身影已經出現在我眼前。
時光彷彿瞬間停止,唯獨他不發一語地緩緩靠近像是鏡頭下的分鏡,我倆的擁抱,在這個國度裡,不知道是禮儀還是深情;我倆很有默契地不過度詢問與說明,他的指頭搭著我的手,我小心翼翼地握緊,深怕迷失在這裡,深怕這是我倆今生最終的記憶。

( 心情隨筆愛戀物語 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=smoda&aid=538756

 回應文章

仙 道
等級:7
留言加入好友
We both felt like dancing
2006/12/05 02:23
 
 
 
 
Love is a precious thing
It is a feeling that
makes your heart sing
 

Whether you are far or near
it is like whispering in my ear
 

When you find true love
it is something you
keep within your heart
 

We felt like two teenagers
As we walked along the trail
Feeling free and happy
Knowing our love will never fail
 

We both felt like dancing
While hand in hand, strolling along
On this cool summers evening
Our hearts sang our loves song
 

The moonbeams danced across the field
As we glanced across the way
With the moon so brightly shining
It seemed to give a glowing ray
 

We were close in each others arms
As gracefully our feet moved in glide
Dancing together amongst the moonbeams
While they were shining by our side
 
 
 
 

仙 道