網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
You inspire me
2008/09/25 22:11:59瀏覽426|回應2|推薦12

妳的清音讓我聽見Ha Sa Ya Ki裡的純真愛情

妳的相伴讓我知道山徑上的汗水是香的

妳的美麗讓我看見維納斯的現代模樣

妳的詩意讓我開始掉入平平仄仄仄平平的詩韻

妳的善感讓我重新覺察四季的浪漫

妳的天真可愛召回了我的可笑稚氣

妳的文藝氣息讓我也散發著書卷味

妳仰望著星空指引了我回家的路

妳讓我體會十指相扣就能飛翔

妳讓我驚覺到四唇相觸時世界是空無一物

妳讓我明白兩顆心的交疊會看見彩虹

......

All beautiful things I had is because of you. 

You inspire me.

妳讓我想~

與妳一起沉浸在披頭四的當我64歲

我想

64歲唱完

我們還要繼續唱~當我74 84 94 104....歲時

When I'm sixty four當我64歲

When I get older, losing my hair       當我變老開始掉頭髮時

Many years from now                       很多年以後

Will you still be sending me             你是否還會給我寄張情人節卡

a Valentine Birthday greetings, bottle of wine 是否會寄來紅酒為我慶祝生日

If I'd been out till quarter to three    當我深更半夜才回家時

Would you lock the door                  你是否會賭氣把門鎖?

Will you still need me                      你還需要我嗎?

Will you still feed me                       你還會供養我嗎?

When I'm sixty four                          64歲時

You'll be older too                           你也在慢慢變老

And if you say the word                    如果你對我說

I could stay with you                       我就願意與你廝守

I could be handy, mending a fuse       我可以幫助修保險絲

When your lights have gone              當你的燈不亮時

You can knit a sweater by the fireside       你就坐在火爐旁織著毛衣

Sunday morning go for a ride              週末去兜風

Doing the garden, digging the weeds    或者修花剪草                   

Who could ask for more                      我對生活無所奢求

Will you still need me                        你還會需要我嗎

Will you still feed me                         你還會供養我嗎

When I'm sixty four                            當我64

Every summer we can rent a cottage    我們每年夏天去租個小屋

In the isle of Wight, if it's not too dear 在維特島上,只要不是太貴,

We shall scrimp and save                    我們會省吃簡用

Grandchildren on your knee                  看小孫兒維拉、查克和戴夫

Vera Chuck and Dave                          爬到你的懷中。

Send me a postcard drop me a line        寄張卡,留行言

Stating point of view                            談談你的想法

Indicate precisely                                 說說你的心裏話

what you mean to say                          告訴我你要什麼

Yours sincerely wasting away                簽上名字,別再耽誤。

Give me an answer, fill in a form            填張表,寫上答案

Mine for evermore                                永遠做我的寶貝

Will you still need me                           當我64

Will you still feed me                           你還會需要我嗎?

When I'm sixty four                              你還會供養我嗎?

( 心情隨筆愛戀物語 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=silence0213&aid=2229815

 回應文章


等級:
留言加入好友
哪裡有
2008/09/27 00:40

哪裡有這麼完美的女人啦?  又天真又美麗又有詩意又有文藝又會唱歌又很善感又很可愛?

你你你  你一定是情人眼裡出西施啦


老大不~小王子安安
等級:8
留言加入好友
魔力唷
2008/09/25 22:21
可敬可畏的魔力
影響這麼大喔

誰來inspire我呢

我要去找我的玫瑰囉

每個人都有他的玫瑰與B612星球。