網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
別再想了
2008/04/24 11:45:12瀏覽559|回應0|推薦13

羅大佑的戀曲1980顛覆了台灣男女愛情的觀念

他一身黑衣墨鏡的打扮正襲自他的偶像Bob Dylan

進一步我肯定這首曲子是Don’t’ think twice it’s alright

啟發的靈感

Joan Baez 引領Bob Dylan進入歌壇

Joan亦唱過這首歌  而我偏愛Joan的版本

詞曲是Dylan作的

當年美籍英文老師老愛教我們唱這些Dylan的曲子

後來對熱門音樂有所涉獵之後

才了解個中原由

Dylan 幾乎就是60年代的美國知識份子代言人

並與Joan併肩領導諸多的示威和反戰活動

Dylan作了許多抗議歌曲

然對情歌亦有獨鍾

It ain’t me baby和其他抒情小品等等

皆能泌人心扉  流傳久遠

別再想了

Baby, 那沒有用了, 你坐著在奇怪是為什麼

不管怎樣…, 沒關係了

Baby, 那沒有用了, 你坐著在奇怪是為什麼

如果你還不知道

黎明你的公雞啼叫的時候

從窗口你會看到我要走了

因你   我繼續漂流

別再想了, 都沒事

Baby, 那沒有用了, 你正打開你的燈

那我從不知道的光

Baby, 那沒有用了, 你正打開你的燈

我走在黑暗的路邊

依然期望有些能做還是能說的……

究竟你我從未說過幾句話

所以, 別再想了, 都沒事

女孩, 那沒有用了, 你喚著我的名

像你從未喚過一樣

女孩, 那沒有用了, 你喚著我的名

我再也聽不到了

一路上我想著...狐疑著……

我曾經愛過的女人, 傾訴的對象竟是個孩子

我給了我的心, 他竟要我的魂

但別再想了, 都沒事

寶貝, 我走在漫長孤獨的路途上

不知航向何處

女孩, goodbye這個字太美了

所以我就說 fare thee well

不是說你對我不好

你可以做得再好一些, 而我不在乎了

你浪費了我寶貴的時間

而...... 別再想了, 都沒事

gal, girl 的非正式用法

fare thee well 也是再見之意  但有厭惡的意味

Don't think twice, it's all right

It ain't no use to sit and wonder why, babe

It don't matter, anyhow

An' it ain't no use to sit and wonder why, babe

If you don't know by now

When your rooster crows at the break of dawn

Look out your window and I'll be gone

You're the reason I'm trav'lin' on

Don't think twice, it's all right

It ain't no use in turnin' on your light, babe

That light I never knowed

An' it ain't no use in turnin' on your light, babe

I'm on the dark side of the road

Still I wish there was somethin' you would do or say

To try and make me change my mind and stay

We never did too much talkin' anyway

So don't think twice, it's all right

It ain't no use in callin' out my name, gal

Like you never did before

It ain't no use in callin' out my name, gal

I can't hear you any more

I'm a-thinkin' and a-wond'rin' all the way down the road

I once loved a woman, a child I'm told

I give her my heart but she wanted my soul

But don't think twice, it's all right

I'm walkin' down that long, lonesome road, babe

Where I'm bound, I can't tell

But goodbye's too good a word, gal

So I'll just say fare thee well

I ain't sayin' you treated me unkind

You could have done better but I don't mind

You just kinda wasted my precious time

But don't think twice, it's all right

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=shashinai&aid=1811367