網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
年終祈禱!
2009/12/24 02:21:05瀏覽590|回應2|推薦51

我對佛說:讓我所有朋友永遠健康快樂~!
I told Buddha: Let all my friends be healthy and happy forever...!

佛說:只能四天~!  
Buddha said: But for 4 days only.....!

我說:好,春天、夏天、秋天、冬天。
 I said: Yes, let them be a Spring Day, Summer Day, Autumn Day, and Winter Day.

佛說:三天。
 Buddha said: 3 days.

我說:好,昨天、今天、明天。 
I said: Yes, Yesterday, Today and Tomorrow.

佛說:不行,兩天。!
 Buddha said: No, 2 days!

我說:好,白天、黑天。 
I said: Yes, a Bright Day (Daytime) and Dark Day (Night-time).

佛說:不行,就一天~!
Buddha said: No, just 1 day!

我說:好~!
I said: Yes!

佛茫然問到:哪一天?
Buddha asked: Which day?

我說:在我所有朋友活著的每一天 ~! ?
I said: Every Day in the living years of all my friends!

佛笑了……說:以後你所有朋友將天天健康快樂~祝你的朋友們都是快樂健康~       Buddha laughed, and said: All your friends will be healthy and happy Every Day!

P.S. 佛說好朋友一定要常連絡!                                                                                          P.S. Buddha said Good friends must keep in contact!

( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=llcusa&aid=3617613

 回應文章

.公路殺手
等級:7
留言加入好友
就是好
2010/01/02 20:51
心常好 運長好
黎麗(llcusa) 於 2010-01-08 12:39 回覆:

謝謝來訪!

你的圖像很有趣是如何製作的?


舒姜.瑪琳
等級:8
留言加入好友
好棒的祈禱
2009/12/27 13:26
你好:希望每個人天天快樂、幸福。