網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
Perfect --Simple Plan
2006/09/28 18:08:57瀏覽234|回應0|推薦0

 作者  l314 (紅虫)                                          站內  P_RedBug
 標題  Perfect-Simple Plan
 時間  Sat Oct 23 02:57:29 2004
────────────────────────────────

在我國中叛逆期的時候,常常跟老爸槓上,

我恨他常不在家,難得回來卻東管西管,我認為他不夠愛我,沒資格管我..

(即使小時候,我最以我老爸為傲,全家出去玩,我一定都搶著牽他的手)

我老爸很少動怒,但發大脾氣,通常都是我引起,造成全家陷入恐怖氣氛...

(老弟現在還常說,真不懂你那時怎麼那麼有種,愛跟老爸頂撞)


當初我決定唸專科,老爸是全家唯一持反對意見的,

他說唸三年高中,再來考慮未來要走什麼科系,以後比較不會後悔...

但當時我不想再唸書,我堅持唸專科.....

唸專科後...荒荒唐唐的過日子....
家人開始對我不抱太大期望,

只希望我別在外面出事....(以前個性太孩子氣,太衝動了)

反而我的老弟表現搶眼,總是全班第一,還考了好幾張技師證照...


專科五年級要畢業那時期,心情真的很複雜...

去年,我的學伴傳了一首歌給我(因為她熱愛搖滾樂),

歌名是Perfect,我覺得旋律很棒,於是去抓了歌詞.....

沒想到邊聽邊看歌詞,不知不覺便溼紅了眼~

雖然我的荒唐過往早已不再,但這首歌就是很能使我激動...
(就同"十月天空"、"新難兄難弟"....每次看都令我很感慨.....)


或許........


我內心到現在都還隱隱約約期待著.....

未來的那一天,父親能讚我一句.............."兒子,你真夠稱頭!"

Hey dad look at me
Think back and talk to me
Did I grow up according to plan
And do you think I'm wasting my time
Doing things I wanna do
But it hurts when you disapprove all along

And now I try hard to make it
I just want to make you proud
I'm never gonna be good enough for you
Can't pretend that I'm alright
And you can't change me

Cuz we lost it all
Nothing lasts forever
I'm sorry I can't be perfect
Now it's just too late
And we can't go back
I'm sorry I can't be perfect

I try not to think
About the pain I feel inside
Did you know you used to be my hero
All the days you spent with me
Now seem so far away
And it feels like you don't care anymore

And now I try hard to make it
I just want to make you proud
I'm never gonna be good enough for you
I can't stand another fight
And nothing's alright

Cuz we lost it all
Nothing lasts forever
I'm sorry I can't be perfect
Now it's just too late
And we can't go back
I'm sorry I can't be perfect

Nothing's gonna change the things that you said
Nothing's gonna make this right again
Please don't turn your back
I can't believe it's hard just to talk to you
But you don't understand

Cuz we lost it all
Nothing lasts forever
I'm sorry I can't be perfect
Now it's just too late
And we can't go back
I'm sorry I can't be perfect

Cuz we lost it all
Nothing lasts forever
I'm sorry I can't be perfect
Now it's just too late
And we can't go back
I'm sorry I can't be perfect

( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=l314&aid=469179