網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
我有兩個臉
2005/05/07 01:31:10瀏覽1520|回應0|推薦20

我有兩個臉,一個是歡愉的,一個是憂鬱的
我有兩個臉,一個是光芒四射的,一個是幽禁自閉的
我有兩個臉,一個是屬陽光的,一個是屬月光的

你擁有我的是哪一個臉?
歡愉的、光芒四射的、陽光的

或者是
憂鬱的、自閉的、月光的

我不知道我該給你怎樣的一個臉

我希望你能以輕柔雙手捧起我的臉
轉過我的頭去看我另一個臉
另一個臉上有你的心情烙記

我有兩個臉
我不知道要給你哪一個臉

you light up my life

So many nights, I sit by my window
Waiting for someone to sing me his song
So many dreams I kept deep inside me
Alone in the dark, now you've come along

And you light up my life
You give me hope to carry on
You light up my days
And fill my nights with song

Rolling at sea, adrift on the water
Could it finally be, I'm turning for home
Finally a chance to say, hey, I love you
Oh never again to be alone

And you, light up my life
You give me hope to carry on...
You light up my days
And fill my nights with song
It can't be wrong when it feels so right
Cause, you light up my life
But I don't remember what it's like anymore


( 心情隨筆愛戀物語 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=inyi&aid=2158