網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Que sera, sera (Whatever will be, will be)
2017/09/16 08:49:36瀏覽68|回應0|推薦0

Que sera, sera (Whatever will be, will be) Doris Day
(written by Jay Livingston & Ray Evans)

1987/5/22四歲生日 - 寶貝兒


 

When I was just a little girl, 當我還是個小女孩,

I asked my mother, 我問媽媽,

"What will I be?“將來我會變成什麼樣子呢?

Will I be pretty?會漂亮嗎?

Will I be rich?"會富有嗎?”

Here's what she said to me:她對我說:

Que sera, sera,【其意用英文解釋就是Whatever will be, will be

Whatever will be, will be;“世事不可強求 順其自然吧。

The future's not ours to see.我們不能預見未來。

Que sera, sera,

What will be, will be."世事不可強求,順其自然吧

When I grew up and fell in love.當我長大了,戀愛了,

grow up 長大成人,fall in love with 和某人相戀】

I asked my sweetheart, 我問我的心上人,

"What lies ahead?“我們將來會怎麼樣呢?【lie ahead 表示未來即將發生的事。】

Will we have rainbows我們的生活每天都會美好嗎?

Day after day?rainbow n. 彩虹,此處指美好的生活】

Here's what my sweetheart said:我的愛人對我說:

"Que sera, sera,

Whatever will be, will be;世事不可強求 順其自然吧

The future's not ours to see.我們不能預見未來

=We cannot tell what is going to happen in the future.

Que sera, sera,

What will be, will be.世事不可強求 順其自然吧

Now I have Children of my own.現在我有了自己的孩子

They ask their mother,他們問我,

What will I be?將來我會變成什麼樣子呢?

Will I be handsome?會英俊嗎

Will I be rich?"會富有嗎

I tell them tenderly:我輕聲地回答:

Que sera, sera,

Whatever will be, will be;世事不可強求 順其自然吧

The future's not ours to see.我們不能預見未來

Que sera, sera,

What will be, will be.世事不可強求 順其自然吧

Que Sera, Sera!

 

( 不分類不分類 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇