網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Dance With My Father Again
2010/01/28 00:47:30瀏覽523|回應0|推薦2

I.C.R.T播放了一首優美的歌曲,一首令人為之動容、且熱淚盈眶的歌曲。

內容是關於一個孩子對失去父親的回憶,同時也述說了對母親因此而哀傷的印象。

我仔細的聽著聽著,試圖從歌曲中找出歌名來,然後又試著上網找出這首歌。

~~啊!從沒有一刻比此時更感激人類可以扭轉乾坤的文明發展,賜給我們簡直是任人予取予求的網路資訊~~

我終於找到了它:Luther Van Dross的-Dance With My Father Again

對父親的回憶,也排山倒海而來…

 
Dance With My Father Again
回憶我還是個孩子
Back when I was a child,
生命的純真尚未消失的年代
Before life removed all the innocence,
父親常把我舉起來
My father would lift me high,
與我跟母親共舞
And dance with my mother and me,
然後
And then...
帶我轉圈直等我入睡
Spin me around til' I fell asleep,
再把我抱到樓上
Then up the stairs he would carry me,
我知道自己確實有人愛
And I knew for sure I was loved

如果再有一次機會
If I could get another chance,
與他散步、與他共舞
Another walk, another dance with him,
我會播放一首永遠不會結束的歌
I'd play a song that would never never end
因為我喜歡,喜歡,喜歡
How I'd love love love...
與父親再次共舞
To dance with my father again.

當我與母親意見不同時
When I and my mother would disagree,
為了達到目的,我會轉身跑去找父親
To get my way I would run from her to him.
他會為了安慰我而逗我開心
He'd make me laugh just to comfort me,
最後卻仍讓我聽從母親的指示
Then finally make me do just what my momma said.

那天晚上我入睡以後
Later that night when I was asleep,
他在我床單下留了一塊錢
He left a dollar under my sheet.
我從沒想過他會就此離我而去
Never dreamed that he, would be gone from me.

Repeat Chorus

如果我能再偷得一瞥

If I could steal one final glance,
偷走最後一步
One final step,
與他共舞最後一次
One final dance with him,
我會播放一首永遠不會結束的歌
I'd play a song that'd never never end.
因為我喜歡, 喜歡, 喜歡與父親再次共舞
Cause I'd love love love, to dance with my father again.

有時在媽媽門外
Sometimes I'd listen outside her door
聽見她又為了父親而哭
And I'd hear how my momma cried for him
我為她,比為自己更加禱告
I pray for her even more than me...
我為她,比為自己更加禱告
I pray for her even more than me.....

我知道我的禱告多之又多
I know I'm praying for much too much,
然而你是否可以送回
But could you send back,
她所愛的惟一男人
The only man she loved.
我知道你不常這麼做
I know you don't do it usually,
但是親愛的主,她太想要
But dear Lord she's dying,
與父親再次共舞
To dance with my father again.

這是我每晚入睡後的惟一夢境
Every night I fall asleep and this is all I ever dream...

 

 



( 心情隨筆心靈 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=giina&aid=3728516