網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
How come it's so hard to admit one's flaw and change it?
2007/04/20 22:57:48瀏覽797|回應2|推薦5

It's easier to knowing your own flaw and admit it. But it's not easy to change it. WHY?

...and how come it's always so many arguments and dramas between families which are the most unlikely enemies that usually couses even bigger fights when they were giving you advises for your own good??

Why is it so hard to talk peacefully to our family? Why is it always has huge fights between families? We do know that they want nothing but good for us. But just the way their expression, the tone they used that I find hard to accept and often rejected by hart and even to reply with bad moods mostly... 

IF ONLY WE CAN CHANGE A WAY OF OUR SAYING, COULD IT BE EASIER TO BE ACCEPTED? ...AND HAVE A BETTER RESULT?

COULD IT BE EASIER TO ACCEPT THE DIFFERENT OPINIONS AND THEN, GET INTO CHANGE IT??   

Could it be?!

( 心情隨筆家庭親子 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=erica333&aid=908888

 回應文章


等級:
留言加入好友
Have faith is the answer
2007/04/21 13:54

Faithful trust is the shortest distance between 2,

Without trust, there will be no understanding, no true love, no communication, no confidence...

Without all of the above, then how can one has strength and power to  admit his flaw  and change it?

Have faith is the only way out & up.~^-^


ez
等級:8
留言加入好友
try to change ourselves better than try to change someone else-三條腿的木凳婚姻
2007/04/21 13:33

曾經有一段時間,我和妻子時常為一些瑣事爭執不下,弄得心情異常糟糕。

痛苦了很久,我意識到,造成我與妻子矛盾的主要原因,是妻子抱怨我對她的愛視若無睹,而我則覺得她無中生有,斤斤計較。

 後來,我想起讀小學的時候,每天早晨第一節課,總是愛打盹,老師幾次批評無效後,終於對我進行了"特殊照顧",即讓我坐上一條被損壞的只有三條腿的木凳,這樣,我只要一打盹,我的身體就會隨著木凳頃刻摔倒。

 經過幾次慘痛的教訓和同學們的哄堂大笑,我上課時打瞌睡的毛病總算根治了,以至於如今上班工作時,坐在沙發椅上還保持著警惕的習慣。

 從此,我堅持認為,婚姻也是不允許打盹的,時刻需要平衡,它就像一條只有三條腿的木凳,你要想穩穩當當地駕馭好它,就必須多加留神,否則,它就會把你重重地摔個仰八叉。

 想通了這個道理,我的婚姻終於甦醒了。 每當清晨妻子為我準備好可口的早餐,我就會回報給她一個溫情的吻;每當我伏案寫作妻子為我端上香茶時,我都會投以會心的微笑;每當妻子看到我疲勞為我按摩時,我都會像一頭溫馴的動物向她發出憨厚的恩謝……

婚姻是個有趣的合作,它絕對不是一個四平八穩的座椅,它就那麼三條腿,你若想太平,若想免去倒身於地的尷尬,就得用心補上那條缺失的凳腿。

 記住,婚姻是個三條腿的小木凳,千萬別不把它放在心上! 送給即將踏入婚姻生活的好朋友~也送給已婚的朋友們!~祝大家婚姻幸福快樂!