網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
《日記》朋友到底是什麼?
2007/03/26 18:48:48瀏覽860|回應5|推薦8

最近心情不好

從以前到現在都會有類似事情發生

或許是我想太多了太敏感了

又或許是以前受過傷害吧!

又或者都是我不好

真的很討厭那樣的感覺

朋友到底是什麼?

是可以一起聊八掛?

一起哭一起笑?

一同扶持?

一起關懷?

但是為什麼會有被冷漠的感覺?

又或許是自己在吃醋?

為什麼我要吃醋呢?

到底在吃什麼醋?

自以為成全你們是最好的結果!

自己又掉入了這一個深淵了!

誰能拉我一把?



嘴裡的酸梅 很酸



心裡的心酸 更酸


2005 By EG

 

( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇


 回應文章

稻柏臨
等級:8
留言加入好友
Friends
2007/03/30 06:23
引用文章Friends

This came to my mind today when I read a beautiful poem, that
friends and butterfly are alike. I like it the other way around.

"As iron sharpens iron, so a man sharpens the countenance of
his friend." (Proverbs 27:17)

When I first saw this verse written on a board outside Ethan's school's
baseball field, I was fanscinating at how it told us about friends could
sharpen each other up as iron sharpens iron. I enjoy talking to my
friends because they would let me know when I drifted off the track,
and confirm and help bear witness when I am on the right track. So
lucky as my friends are keeping honest and straightforward to me.

To choose a friend, you have to be careful. That reminded me
another verse my cousin told me years ago.


"The righteous should CHOOSE HIS FRIENDS CAREFULLY for the way of the wicked leads them astray." (Proverbs 12:26)


 

─=☆EG☆=─
等級:8
留言加入好友
ok~Let it go !
2007/03/27 16:06

ok~Let it go !

我想這就是人生吧!呵呵



Lan
等級:6
留言加入好友
Let it go !
2007/03/26 22:06

我想每個人多多少少都會碰到類似的事情吧

我也一樣 不過我會告訴自己 其實也沒什麼

我以前有過5年的住宿生活  經歷了許多事

有歡笑 有淚水 有埋怨 有傷心

想太多就是跟自己過不去 生活上還有許多事情等著去做呢

而且還是有許多人會關心妳啊(我都這樣想)

有時候找人說說話發洩一下也是好的

Let it go ! 我的射手身分有沒有快閃的感覺壓 哈哈哈!


─=☆EG☆=─
等級:8
留言加入好友
謝謝
2007/03/26 19:22

看到老師的回應

讓我感到欣慰呢^^



程如晞
等級:8
留言加入好友
少年維特多煩惱
2007/03/26 18:59
每個人都一樣