網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
【My beloved Witch】-共同創作
2009/06/26 23:27:40瀏覽1460|回應1|推薦201

 

     Witch     

《作者  天山》

Witch’s hairs were on my reading papers,

winding, whirling and tangling.

Twisted on my fingers was the witch I couldn’t stop thinking.

Witch’s words were on my reading papers,

touching, humming and whispering.

Each word was coming from my beloved one,

telling me she never left me.

So I found a new world, bigger and deeper than before.

There every particle is smiling like her laughing in the thousands wind.

思念- My beloved Witch

《作者  天山、珂玼》

珂玼︰

飄盪在記憶中的髮絲 不停地旋轉纏繞

牽動那綿綿的相思

午夜徘徊 誰在風中 低吟呢喃

細訴那無盡的牽掛

時空變遷 熟悉的容顏 從來沒有離開

您的愛 早已化為千風 永遠守護摯愛的親人

( I have paraphrased Witch into 思念- My beloved Witch.)

天山:

讓我叫妳映吧,在千風中。

吹散無助的小草,

換上我的陽光,

讓妳快樂到終老。

請妳不要為了我,

做上任何一件事。

因為我想遠離這世間,

所以我可回來再看妳。

當妳想起我時................

(映,親親如晤)

 

 

( 創作詩詞 )
推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=csi357&aid=3079950

 回應文章

風城行者
等級:8
留言加入好友
Which one ?
2009/07/23 13:21

是映在星空的容顏

有著月明般地慈暉

風城行者 留


☆珂玭☆(csi357) 於 2009-07-23 14:27 回覆:
是映在星空的容顏!因為,我愛仰望繁星點點的清澄夜空。