網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
介紹我的朋友Carole Katchen 的畫作
2005/09/20 15:11:30瀏覽625|回應8|推薦20

介紹我的朋友Carole Katchen 的畫作

(1)打打高爾夫球...........(粉彩)

(2)木頭上喝飲料的男女

(3)花園上的花

Carole Katchen's art is brimming with a gentle humor and sincerity that has charmed collectors all over the world. She brings a sense of humanity and personal commitment to her art, an ability to reach beyond the obvious and capture the people around her, the places they dwell and the environment that shapes them.

Her work has been exhibited throughout the United States and featured in such prestigious magazines as American Artist, Southwest Art, Pastel Artist International and The Artist's Magazine. Her paintings have also been recognized with numerous awards including the Grumbacher Gold Medallion Award (Pastel Society of New Mexico National Exhibit,) Golden Mentor Award (International Association of Pastel Societies) and Master Pastelist (Pastel Society of America.) Her work can be found in private and corporate collections around the country including the Denver Symphony Orchestra and the Museum of Outdoor Art.

A professional artist for 30 years, Carole Katchen's paintings have appeared in exhibits and books on several continents. She was selected for World Who's Who of Women, Who's Who of American Art and Who's Who in the South & Southwest. She has written 17 books and sold over 1 million copies.

Carole Katchen received her B.A. from the University of Colorado at Boulder in 1965. She has taught numerous courses in drawing and painting at colleges and museums throughout the United States. Her art is featured regularly at Gore Creek Gallery, Vail, Colorado; Telluride Gallery of Fine Art, Telluride, Colorado; Bryant Galleries, New Orleans, Louisiana, and Jackson, Mississippi; Alpha Gallery, Little Rock, Arkansas; and American Legacy Gallery, Kansas City, Missouri.

( 創作其他 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=clare99&aid=66146

 回應文章

春眠。人間如夢,
等級:8
留言加入好友
Calla,謝謝
2005/09/23 21:27

Calla謝謝

她擅長用畫筆和文字來描畫和介紹人生百態

就如同妳看到的

她養的一隻狗和一隻貓,都曾經入了她的畫作

在旅行期間,她還得寫e-mail去問她的鄰居,有沒有餵她的動物們^^


春眠。人間如夢,
等級:8
留言加入好友
只要你想畫,就有可能,
2005/09/23 21:19

小川

畫畫是本能

其實不難的,只要有位好的啟蒙老師

和耐性(百分之一的天份和99的耐性)
其實我看過一些 很有天份但無法持久的學生,(也可能為了課業而放棄)

只要你想畫,就有可能,我自認自己是沒天份但一直堅持的


春眠。人間如夢,
等級:8
留言加入好友
我也是要多努力的
2005/09/23 21:15

莫湘 

我也是要多努力的

Carole是我尊敬的前輩畫家

她畫的好也是有原因的,在和她短暫的相處中

我看到敬業和不藏私的態度

記得有一天下午,我們找到四位原住民模特兒,她得在很短的時間紀錄下來,

那天我等她畫完整理好去吃飯都已下午三點@@並讓我看到她的技法.這還包

括所有我可能會有的疑問,她都不藏私的告訴我.


春眠。人間如夢,
等級:8
留言加入好友
謝謝何風~♪
2005/09/23 21:09

何風~♪是很細膩的

謝謝糾正,趕著貼,都沒看到

還好你看到了



等級:
留言加入好友
第一幅~是......
2005/09/22 01:28

是打高爾夫球...........


YuEh
等級:7
留言加入好友
我要多加努力!
2005/09/21 21:48
好有特色的作品,雖然我學的是國畫,但是我也很嚮往油畫~水彩~粉彩等....畢竟藝術是沒有國界之分的!!
無法回去的春天 紅蓮的花朵盛開著

Calla
等級:8
留言加入好友
看了令人開心!
2005/09/21 12:54

喜歡第二和第三幅

她的畫有一種幽默的筆觸 !


[ 灰綠色明信片。] *玩佈置


等級:
留言加入好友
畫的真好
2005/09/20 18:20

看得小川好羨慕

真想跟他們一樣能畫