網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
拿把刀將星星砍下來
2010/05/13 22:23:48瀏覽2027|回應2|推薦56

 

總覺得生活像看一本立體書般不知有多好

每一頁都有著不同的驚奇 

在自己的國度裡跟著想像旅行

在那個國度裡可以忘掉現實生活的柴、米、醬、醋、茶

在那個國度裡,我可以常保年輕,永遠不衰老

在那個國度裡,我可以不用再為愛情煩惱 

夢想沒有盡頭,故事總會有終點

極度的放空後伴隨而來的卻是更大的空虛 

我願像一名讀者,而不是故事中的主角

我可以冷眼的看待你的一切,然後給你冷冷的一笑

我可以在一切都如火如荼的時侯,狠狠的將書合上

我可以將滿天星斗抓進我的腦袋

拿把刀將星星砍下來 

而你呢?

你不過是書裡的一顆祺子

要說真實與虛幻哪個才能稱王? 

我,就是我,自己的主宰

小克信箱(指正.邀約.活動)    

尋找幸福的藍眼睛(克里斯。李新書) 藍眼睛書評

金石堂強力主打書 尋找幸福的藍眼睛

幸福藍眼+贈進口藍眼睛手鍊

博客來書籍館 尋找幸福的藍眼睛


( 休閒生活旅人手札 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=chris1102&aid=4030748

 回應文章

林桂年(幸福藍色呆呆豆)
等級:8
留言加入好友
正在打開自己的人生書~
2010/11/06 20:41
遇見不一樣的人~
會產生不一樣的故事~
每一個故事~
都是以自己為主角~
每一個主角個性~
全操控在自己~
寫出完美人生書~全靠自己

自己的決定,決定了自己

克里斯。李
等級:8
留言加入好友
Someone Else's Life - Joshua Radin
2010/05/13 22:26

Somehow
I'm leading someone else's life
I cut a star down with my knife

And right now
I still see the way the moon
Plays this tune
Though our lights died.

My hands shake
My knees quake
It's every day
The same way.
Cos then came you.
Then there's you.
I keep your picture

In my worn through shoes.
Then there's you.
Then came you.
When I'm lost,
I look at my picture of you.

And somehow
I'll make tonight our own
I'll show you every way I've grown
Since I met you

And right now
I'll be the boy in your next song
I'll learn the parts and play along
If you let me.

My hands shake
My knees quake
It's every day
The same way.
Cos then came you.


Then there's you.
I keep your picture
In my worn through shoes.
Then there's you.
Then came you.
When I'm lost,
I look at my picture of you.

If you let me,
I'll show the world to you.
Yes, if you let me,

I'll know just what to do.

Cos then came you.
Then there's you.
I keep your picture
In my worn through shoes.

When I'm lost
In your eyes
I see a way for me