網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Ocean deep-Cliff Richard
2010/06/28 20:24:48瀏覽237|回應0|推薦0

Ocean deep
深海

Love, can't you see I'm alone
吾愛,你看不出來我很孤單?
Can't you give this fool a chance
能不能給這個傻子一次機會?
A little love is all I ask
我只要求一點點的愛
A little kindness in the night
夜裡一點點的關懷
Please don't leave me behind
請不要不理睬我
No, don't tell me love is blind
不,不要告訴我愛情是盲目的
A little love is all I ask and that is all
我只要求一點點的愛,那就是全部

Oh love, I've been searching so long
吾愛,我已尋覓許久
I've been searching high and low
上山下海四處尋覓
A little love is all I ask
我只要求一點點的愛
A little sadness when you're gone
當你離去,有一絲絲的悲傷
Maybe you need a friend
或許你需要朋友
Only please don't let's pretend
只要我們別再偽裝下去
A little love is all I ask and that is all
我只要求一點點的愛,那就是全部

I wanna spread my wings
我想展開雙翼
But I just can't fly
卻飛不起來
As string of pearl and pretty girls go sailing by
當串串珍珠和美麗女子航行過身旁

Ocean deep
深海
(so hard for me to say it)
(我簡直說不出口)
I'm so afraid to show my feelings
我如此害怕表達自己的情感
(you're the only one I love)
(你是我唯一的愛)
I have sailed a million ceilings
我曾航行過千萬次天花板
(just can't reveal it)
(不能洩漏出去)
Solitary room
在孤獨的房間裡

Ocean deep
深海
(may be, may be)
(或許,或許)
Will I ever find a lover
我能否找到一個愛人?
(Maybe she found)
(也許她找到了)
Maybe she has found another
她也許另有新歡
(another)
(另有新歡)

And as I cry myself to sleep
當我哭著入睡
I know this love of mine I'll keep
我知道我會把這份愛藏起來
Ocean deep
藏在深海

Love can't you hear when I call
吾愛,你聽不見我呼喚你嗎?
Can't you hear a word I say
你聽不見我說的話?
A little love is all I ask
我只要求一點點的愛
A little feeling when we touch
當我倆接觸時一點點的感覺
Why am I still alone
我為何依然孤獨?
I've got a heart without a home
我有一顆無家可歸的心
A little love is all I ask and that is all
我只要求一點點的愛,那就是全部

( 休閒生活音樂 )
回應 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=cbs374325&aid=4174301