網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Phil Collins---- Against All Odds
2013/04/24 10:35:42瀏覽943|回應0|推薦3

這是英國歌手Phil Collins在1984年的作品,也是當時一部同名電影的主題曲,
這首歌讓Phil Collins 第一次在美國Billboard排行榜獲得冠軍,在日後也曾多次被翻唱,是一首旋律非常優美,詞句非常感人的歌曲。

這首歌的創作起源於Phil Collins 的婚變,面對失婚的痛苦,讓他醞釀出最痛徹心扉的詞曲。在低迴的旋律中,Phil Collins 以沉穩內斂的悲鳴,字字句句地唱出最深的傷痛。

悲傷的極致,或許只剩下沉沉的低吟了.....

https://youtu.be/DVR7aNP3gNE

How can I just let you walk away,
just let you leave without a trace
When I stand here taking every breath with you, ooh
Youre the only one who really knew me at all
我如何能讓妳就這麼離開,
讓妳離開,不留下一點痕跡。
當我站在這裡和妳一起呼吸時,
妳是唯一了解我的人。

How can you just walk away from me,
when all I can do is watch you leave
Cos weve shared the laughter and the pain,
and even shared the tears
Youre the only one who really knew me at all
妳如何能離開我,
當我所能做的只有目送妳離去。
我們曾共同度過歡樂與痛苦,甚至一起承擔悲傷的眼淚。
妳是唯一了解我的人。

So take a look at me now,
cos theres just an empty space
And theres nothing left here to remind me,
just the memory of your face
Take a look at me now,
cos theres just an empty space
And you coming back to me
is against all odds and thats what Ive got to face
再看我一眼吧,我的世界已成空,
沒有留下什麼能喚起我的回憶,
除了記憶裡妳的容顏。
再看我一眼吧,我的世界已成空,
讓妳再回到我身邊,幾乎是不可能的事,
這是我必須面對的。

I wish I could just make you turn around,
turn around and see me cry
Theres so much I need to say to you,
so many reasons why
Youre the only one who really knew me at all
我希望我能讓妳回頭,
讓妳回頭看見哭泣的我。
我有好多話要對妳說,
有好多理由要讓妳知道為什麼,
妳是唯一了解我的人。

So take a look at me now,
cos theres just an empty space
And theres nothing left here to remind me,
just the memory of your face
Take a look at me now,
cos theres just an empty space
But to wait for you,
well thats all I can do and thats what Ive got to face
Take a good look at me now,
cos Ill still be standing here
And you coming back to me is against all odds
Thats the chance Ive got to take, oh, oho
再看我一眼吧,我的世界已成空,
沒有留下什麼能喚起我的回憶,
除了記憶裡妳的容顏。
再看我一眼吧,我的世界已成空,
然而為了等候妳,那是我所能做的,也是我必須去面對的。
再看我一眼吧,我依然站在這裡,
讓妳再回到我身邊,幾乎是不可能的事,
但卻是我必須把握的機會。
( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=7512672