網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
Denise,Derrick,Angela,我光明磊落又很快樂的過着每一天。基督徒認為犯罪要得赦免,聖經中記載:認罪,悔改,道歉,改過,賠償等合神心意的一定過程
2010/06/03 22:02:34瀏覽869|回應1|推薦0
Denise,Derrick,Angela,
我一直強調我因信了耶穌,內心得聖靈成為神的兒女,也有了許多同是神兒女的主內弟兄姐妹,大家的鼓勵安慰,祝福代禱,因此令我心靈上常聖靈充滿豐盛,而得更新,及更加得力並又發生許多喜樂事。因我現有平安,有喜樂,有盼望。別人看我或似乎是不十分富足,但我深知道我是豐富不缺的。從外在看來Clark
Chang,Paul Chang & AngelChiang 罪人他們似乎是達成目的,但實際上是沒有的。我相信他們是過的很痛苦的,因他們所犯的罪,會一直跟著他們的。人若不悔改,一生不會享有平安的。而我們基督徒認為犯罪要得赦免,要經過有如聖經中記載的必需經過認罪,悔改,道歉,改過,賠償等合神心意的一定過程。
我們的神是愛的神,但他也是公義的神,是審判的主,不會把有罪的當為無罪的。罪的工價就是死。他被掛在木頭上,親身擔當了我們的罪。是他的死來代替了我的死。若一個人不認罪,他的死也和那個人無関,他的罪也無法得到赦免。所以一個人要先認罪,才談得到赦免的事。若不認錯,何需赦免呢?我為你們禱告,也為你們的母親及Paul禱告,當他們都信耶穌時,就有神的光照在他們身上,一切隱藏的惡就顯露出來,他們真心悔改並照著聖經的教導而行,求神和人的赦免,我也會照著神的教導來赦免他們。
解鈴仍需繫鈴人。他們若真正關心你們,愛你們就應該拿出誠意,公平公正的來解決這事,不要讓更多人受害。我是走過死陰幽谷的人,現每天每一步是越走越有力,越走越光明。我光明磊落又很快樂的過着每一天。
你們若想見我,就要歡喜快樂的來和我相聚。我寫給Derrick說,我會買機票給Derrick ,Denise 和 Angelia Hsu
的,聰明的你必定明白我的意思。我也留了兩房給你們來的時候住。臺灣大學是很好的學校,你們也可考慮來就讀,我會負擔你們的學費及生活的。
( 不分類不分類 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=alpineatks&aid=4094849

 回應文章

Derrick
Dear Dad
2010/06/28 06:47

Help Please! My written Chinese is not good, can someone please help my father in translation into Chinese. He is mentally ill and can’t seem to understand what I have been trying to tell him.

Dad,

I appreciate your offer. However, I can not come see you if I know you will continue to hurt the rest of our family. I heard from your friend that you have problem with gambling and lost all your inheritance money from grandmother through gambling. And your friend had to help you to pay rent so you can stay at the same place you are living now. I don’t want to add more burden to you right now. Instead, I rather you would concentrate on working harder and making your life better so I can come see you when you have found peace within yourself and stop blaming other people for all the things that happened to you. I meant it when I said I want to help and still do, so I am asking you to stop while we still have a chance to be a family. But in order for that to happen, you need to stop your lies before all your children lose faith in you.   

Derrick,