網路城邦

上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
寧靜禱告文 (轉載)
2011/09/11 18:12:01瀏覽131|回應0|推薦1

寧靜禱告文

 

God grant me the serenity to accept the things I cannot change,
神啊, 求你賜給我平靜的心, 去接受我無法改變的事,
courage to change the things I can,
賜給我勇氣, 去做我能改變的事;
and the wisdom to know the difference.
賜給我智慧, 去分辨這兩者的不同.
Living one day at a time,
一天一天地過日子
Enjoying one moment at a time,
一時一刻地欣賞生命
Accepting hardship as a pathway to peace,
接納艱苦是通往平安之路,
Taking, as Jesus did,
能夠效法耶穌,
This sinful world as it is, Not as I would have it,
接納這罪孽深重的世界的本相,而非自己所期望那個世界
Trusting that You will make all things right,
堅信你必會把萬事變為美好
If I surrender to Your will,
若我順服你的旨意,
So that I may be reasonably happy in this life,
好叫我此生能快樂地生活
And supremely happy with You forever in the next.
並在永世裡得享與你永遠同在的大喜樂
Amen.
阿們

 

( 創作其他 )

回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=ZULU5678&aid=5631565