網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
聖靈的幫助: 加快成聖的路
2024/06/18 14:43:13瀏覽32|回應0|推薦0

(2024.06.17禱告領受主的話)

聖靈的幫助

我將我的靈  賜給我所揀選的人;

帶著你來尋找我, 來認識我;

指引你  好使你找到回家的路;

指引你的心, 走正確的道路;

是我所揀選的人,  我的靈必幫助你, 引導你;

當我的靈住在你裡面,  就得著益處;

我的靈你看不到, 觸摸不到,但照我的意念, 賜予不同人的恩典;

藉由我的靈, 替你代禱告, 說靈言;

賜你智慧力量,  行各樣的能力;

在你們的身上顯明出來, 見證我是真實存在的, 我與你們同在;

你們進入永生的國, 必要受水洗, 靈洗, 火洗;

必須用我的血洗淨你們的罪,  無功效的洗禮, 是無法赦免你的始祖亞當所犯下的原罪;

必須經過聖靈的洗, 你要以順服的心領受, 聖靈就是幫助你, 引導你, 在明白真理後, 不斷的更新靈命;

你不再屬肉體, 不再屬血氣, 要將世界的惡脫去, 你定要從聖靈而生, 才能越來越像我, 才配得我兒子的身分

必須經過火洗, 通過試煉, 把你煉成精金, 你不再被魔鬼引誘跌倒, 你的信得以堅固, 因你得勝世界, 在你身上看到我的榮耀,將來得著榮耀的冠冕;

雖有人用靈言禱告, 但不是證明你就能進天國,聖靈只是做你們隨時的幫助,只是代替你正確的祈求 ;

你們有這能力的, 不要自以為滿足, 若沒有行在公義的道路上, 沾污穢, 不潔淨,  依然無法到達我這;

聖靈還未在你身上顯明證據的(用靈言禱告的), 不要氣餒, 我的靈依然帶領你的, 你仍努力的仰望祈求, 因聖靈能幫助你加快成聖的路.

你們要常常祈求聖靈的充滿, 好使我的靈充滿你的心, 帶領你的心思意念 , 行我要你所行的,並走在合我心意的道路上;

你們要知道, 你並不是孤單的, 因為有我的幫助, 我的引導 ;

用順服敬虔的心領受,要結出聖靈美善的果子;

從我而生的,屬我的,必會蓋上印記;

你們要成為我聖潔的子民,  因我是聖潔的, 凡到我這來, 必要聖潔

查經

 

約翰福音15章26節至27節

但我要從父那裡差保惠師來,就是從父出來真理的聖靈;他來了,就要為我作見證。 你們也要作見證,因為你們從起頭就與我同在。

 

約翰福音14章16節至20節

我要求父,父就另外賜給你們一位保惠師(或譯:訓慰師),叫他永遠與你們同在, 就是真理的聖靈,乃世人不能接受的;因為不見他,也不認識他。你們卻認識他,因他常與你們同在,也要在你們裡面。 我不撇下你們為孤兒,我必到你們這裡來。 還有不多的時候,世人不再看見我,你們卻看見我;因為我活著,你們也要活著。 到那日,你們就知道我在父裡面,你們在我裡面,我也在你們裡面。

 

哥林多前書12章7節至11節

聖靈顯在各人身上,是叫人得益處。 這人蒙聖靈賜他智慧的言語,那人也蒙這位聖靈賜他知識的言語, 又有一人蒙這位聖靈賜他信心,還有一人蒙這位聖靈賜他醫病的恩賜, 又叫一人能行異能,又叫一人能作先知,又叫一人能辨別諸靈,又叫一人能說方言,又叫一人能翻方言。 這一切都是這位聖靈所運行、隨己意分給各人的。

約翰福音15章1節至2節

我是真葡萄樹,我父是栽培的人。 凡屬我不結果子的枝子,他就剪去;凡結果子的,他就修理乾淨,使枝子結果子更多。

約翰福音15章5節至6節

我是葡萄樹,你們是枝子。常在我裡面的,我也常在他裡面,這人就多結果子;因為離了我,你們就不能做甚麼。 人若不常在我裡面,就像枝子丟在外面枯乾,人拾起來,扔在火裡燒了。

加拉太書5章22節至25節 

聖靈所結的果子,就是仁愛、喜樂、和平、忍耐、恩慈、良善、信實、 溫柔、節制。這樣的事沒有律法禁止。 凡屬基督耶穌的人,是已經把肉體連肉體的邪情私欲同釘在十字架上了。 我們若是靠聖靈得生,就當靠聖靈行事。

腓立比書1章9節至11節 

我所禱告的,就是要你們的愛心在知識和各樣見識上多而又多, 使你們能分別是非(或譯:喜愛那美好的事),作誠實無過的人,直到基督的日子; 並靠着耶穌基督結滿了仁義的果子,叫榮耀稱讚歸與神。

約翰福音3章5節至6節

耶穌說:「我實實在在地告訴你,人若不是從水和聖靈生的,就不能進神的國。 從肉身生的就是肉身;從靈生的就是靈。

馬太福音3章11節

我是用水給你們施洗,叫你們悔改。但那在我以後來的,能力比我更大,我就是給他提鞋也不配。他要用聖靈與火給你們施洗。

瑪拉基書3章2節至3節

他來的日子,誰能當得起呢?他顯現的時候,誰能立得住呢?因為他如煉金之人的火,如漂布之人的鹼。 他必坐下如煉淨銀子的,必潔淨利未人,熬煉他們像金銀一樣;他們就憑公義獻供物給耶和華。

約翰福音17章15節至16節及19節

我不求你叫他們離開世界,只求你保守他們脫離那惡者(或譯:脫離罪惡)。 他們不屬世界,正如我不屬世界一樣。 …我為他們的緣故,自己分別為聖,叫他們也因真理成聖。

哥林多前書6章19節至20節

豈不知你們的身子就是聖靈的殿嗎?這聖靈是從神而來,住在你們裡頭的;並且你們不是自己的人, 因為你們是重價買來的。所以,要在你們的身子上榮耀神。

利未記20章7節至8節

所以你們要自潔成聖,因為我是耶和華-你們的神。 你們要謹守遵行我的律例;我是叫你們成聖的耶和華。

以弗所書1章13節至14 節

你們既聽見真理的道,就是那叫你們得救的福音,也信了基督,既然信他,就受了所應許的聖靈為印記。 這聖靈是我們得基業的憑據,直等到神之民被贖,使他的榮耀得著稱讚。

尋找附近教會地址

請更改參數 10Km 搜尋附近教會

關於本會

假如你所在地 沒有我們的教會,但是想要接觸教會,可以留言給 教會聯合總會信箱請求協助 請選下面連結

請求:

假若你覺得這些話,從神來的話感動你 ,麻煩發揮你的愛將這些話傳出去分享出去,使更多人了解神愛我們

願神祝福廣傳神的話的人

我如何禱告?(正確禱告方式)

虔誠地跪下

閉上眼睛專心預備

先唸,“奉主耶穌聖名禱告

重複唸,“哈利路亞, 讚美主耶穌

您也可以將您的需要告訴神,並祈求

祂賞賜您聖靈

最後以“阿們!”結束禱告

 

Holy Spirit’s Help

(2024.06.17 Pray and receive the Lord’s words)

Holy Spirit’s help

I give my Spirit to those whom I choose;

Take you to find me and get to know me;

Guide you so that you can find your way home;

Guide your heart and follow the right path;

You are the one I have chosen, and my Spirit will help you and guide you;

When my Spirit abides in you, you will receive benefit;

You can’t see or touch my Spirit, but I give grace to different people according to my thoughts;

Through my spirit, I pray for you and speak spiritual words(tongues);

Give you wisdom and strength to perform all kinds of abilities;

Revealed in your body, testify that I am real and I am with you;

When you enter the eternal kingdom, you will be baptized with water, baptized with Spirit, and baptized with fire;

Your sins must be washed away with my blood. Ineffective baptism cannot forgive the original sin committed by your ancestor Adam;

You must go through the baptism of the Holy Spirit, and you must receive it with a submissive heart. The Holy Spirit will help you and guide you. After understanding the truth, you will constantly renew your spiritual life;

You are no longer of flesh and blood to rid the world of evil. You must be born of the Holy Spirit so that you can become more and more like me and worthy of being my son.

You must be baptized by fire and passed through trials to refine you into pure gold. You will no longer be tempted by the devil and your faith will be strengthened. Because you overcome the world, you will see My glory in you and you will receive the crown of glory in the future. ;

Although some people pray with spiritual words, tongues ,it does not prove that you can enter the kingdom of heaven. The Holy Spirit is only there to help you at any time and only makes the correct prayers on your behalf;

You who have this power, do not be satisfied with yourselves. If you do not walk in the path of righteousness and are filthy and unclean, you will still not be able to reach me.

If the Holy Spirit has not yet shown evidence in you (if you pray in spiritual words, tongues), do not be discouraged. My Spirit is still leading you. You should still look up and pray hard, because the Holy Spirit can help you speed up the road to sanctification.

You must always pray for the filling of the Holy Spirit, so that My Spirit can fill your heart, lead your thoughts and mind, do what I want you to do, and walk on the path that is in line with My heart;

You must know that you are not alone, because you have my help and my guidance;

Receive it with an obedient and godly heart to produce the good fruit of the Holy Spirit;

Whoever is born of me and is mine will be sealed;

You must be my holy people, for I am holy, and whoever comes to me must be holy

bible study

1. **John 15:26-27**

   – “But when the Helper comes, whom I will send to you from the Father, the Spirit of truth, who proceeds from the Father, he will bear witness about me. And you also will bear witness, because you have been with me from the beginning.”

2. **John 14:16-20**

   – “And I will ask the Father, and he will give you another Helper, to be with you forever, even the Spirit of truth, whom the world cannot receive, because it neither sees him nor knows him. You know him, for he dwells with you and will be in you. I will not leave you as orphans; I will come to you. Yet a little while and the world will see me no more, but you will see me. Because I live, you also will live. In that day you will know that I am in my Father, and you in me, and I in you.”

3. **1 Corinthians 12:7-11**

   – “To each is given the manifestation of the Spirit for the common good. For to one is given through the Spirit the utterance of wisdom, and to another the utterance of knowledge according to the same Spirit, to another faith by the same Spirit, to another gifts of healing by the one Spirit, to another the working of miracles, to another prophecy, to another the ability to distinguish between spirits, to another various kinds of tongues, to another the interpretation of tongues. All these are empowered by one and the same Spirit, who apportions to each one individually as he wills.”

4. **John 15:1-2**

   – “I am the true vine, and my Father is the vinedresser. Every branch in me that does not bear fruit he takes away, and every branch that does bear fruit he prunes, that it may bear more fruit.”

5. **John 15:5-6**

   – “I am the vine; you are the branches. Whoever abides in me and I in him, he it is that bears much fruit, for apart from me you can do nothing. If anyone does not abide in me he is thrown away like a branch and withers; and the branches are gathered, thrown into the fire, and burned.”

6. **Galatians 5:22-25**

   – “But the fruit of the Spirit is love, joy, peace, patience, kindness, goodness, faithfulness, gentleness, self-control; against such things there is no law. And those who belong to Christ Jesus have crucified the flesh with its passions and desires. If we live by the Spirit, let us also keep in step with the Spirit.”

7. **Philippians 1:9-11**

   – “And it is my prayer that your love may abound more and more, with knowledge and all discernment, so that you may approve what is excellent, and so be pure and blameless for the day of Christ, filled with the fruit of righteousness that comes through Jesus Christ, to the glory and praise of God.”

8. **John 3:5-6**

   – “Jesus answered, ‘Truly, truly, I say to you, unless one is born of water and the Spirit, he cannot enter the kingdom of God. That which is born of the flesh is flesh, and that which is born of the Spirit is spirit.”

9. **Matthew 3:11**

   – “I baptize you with water for repentance, but he who is coming after me is mightier than I, whose sandals I am not worthy to carry. He will baptize you with the Holy Spirit and fire.”

10. **Malachi 3:2-3**

    – “But who can endure the day of his coming, and who can stand when he appears? For he is like a refiner’s fire and like fullers’ soap. He will sit as a refiner and purifier of silver, and he will purify the sons of Levi and refine them like gold and silver, and they will bring offerings in righteousness to the LORD.”

11. **John 17:15-16, 19**

    – “I do not ask that you take them out of the world, but that you keep them from the evil one. They are not of the world, just as I am not of the world. … And for their sake I consecrate myself, that they also may be sanctified in truth.”

12. **1 Corinthians 6:19-20**

    – “Or do you not know that your body is a temple of the Holy Spirit within you, whom you have from God? You are not your own, for you were bought with a price. So glorify God in your body.”

13. **Leviticus 20:7-8**

    – “Consecrate yourselves, therefore, and be holy, for I am the LORD your God. Keep my statutes and do them; I am the LORD who sanctifies you.”

14. **Ephesians 1:13-14**

    – “In him you also, when you heard the word of truth, the gospel of your salvation, and believed in him, were sealed with the promised Holy Spirit, who is the guarantee of our inheritance until we acquire possession of it, to the praise of his glory.”

( 時事評論社會萬象 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=TrueJesus&aid=180727361