網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
嘟嘟的公众演讲(童诗)
2017/09/13 08:45:17瀏覽123|回應0|推薦0


嘟嘟的公开演讲(童诗)


2017.09.13天国蜜女阅读 7








先生边听边笑,乐不可支



DuDu's public speaking

----My dad and mom


My name is dudu .

My dad and mon call me xiaogougou somethings .


I am 5 years old .I come from Las Vagas .


There are 3 people in my family .

My dad and mom is very different

My dads name is ken ,My moms name is wen

Dad is tall


Mom is short

Dad is handsome ,intelligent and strong

Mom is soso looking ,clever and weak


Dad is patience

Mom is impatient


Dad likes math

Mom does not


Dad is a scientist

Mom is a writer


Dad drinks cold water

Mom drinks hot water


Dad does not like tea

Mom likes tea very much


Dad uses fork

Mom uses chopsticks


Dad eats bread

Mom loves rice


They often haveing different food

Dad speaks english and spanis

Mom speaks english and chinese


Dad speks quietly

Mom speaks loudy


Dad gets up early

He puts on his clothes washes ,brushes his teeth and combs his hair and goes to his office reading the bible

Mom gets up later

She wears her sleep address and goes to kitchen cook the breakfrist for Dad


Dad has very good habits

Mom does not

I ofter hear Mom asks dad

"Where are my keys"

Dad always helps mom looking for her keys


Dad and Mom are so different

But they get along very well

They are very happy couples


WHY?

One more thing :

They go to the church together

They pray together

They laughing together

They have a lot fun together


I love Dad and Mom

But I like Dad more









嘟嘟的公开演讲



我叫嘟嘟


我的爸爸妈妈有时叫我小狗狗

我今年5岁,来自拉斯维加斯



我家有三个人

我爸爸叫KEN,我的妈妈叫WEN

我的爸爸和妈妈非常不一样


爸爸很高

妈妈很矮小


爸爸很帅气,才华和坚强

妈妈很一般,聪明和软弱


爸爸很耐心

妈妈很急躁


爸爸喜欢算术

妈妈喜欢文字


爸爸是科学家

妈妈是作家


爸爸喝冷水,冬天外面下大雪

照样喝

妈妈喝热水,夏天太热了

冰淇淋也热了吃


爸爸不喜欢喝茶

妈妈整天茶不离口


爸爸用刀叉

妈妈用筷子

爸爸吃面包和起司

妈妈吃米饭和酱油

他们经常吃不同的饮食


爸爸说英语和西班牙语

妈妈说中文和一点点英语


爸爸说话很轻声

妈妈总是说得很大声


爸爸总是很早就起床

他穿上衣服,洗脸,刷牙,梳头发

去书房读书

妈妈总是起得很晚

她穿着睡衣去厨房为爸爸

做早餐


爸爸有很好的生活习惯

妈妈没有

我总是听到妈妈在问爸爸

“我的钥匙在哪里?”

爸爸总是停下工作帮妈妈找钥匙

还有其他妈妈找不到的东西。


爸爸和妈妈太不一样了

但是,他们相处特别好

他们是很幸福的一对儿


为什么?

还有一件事情要告诉你:

他们一起去教会

他们一起祷告

他们一起读同一本书

他们一起讲笑话

他们一起旅行

他们一起去帮助许多许多的小朋友


我爱爸爸和妈妈

但是,我更喜欢爸爸











( 創作詩詞 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=5b650d60&aid=108564271