網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
格雷娜的夢想小劄 Glenna's Goal Book
2007/01/28 09:33:21瀏覽555|回應0|推薦2
格雷娜的夢想小劄

自古以來,成功的男子和女人都是運用“心理圖像”和“排練實踐”來獲得成功的。
——馬克斯威爾•馬爾茲

西元1977年時,我是個單親媽媽,有3個年幼的女兒,必須付房子和車子的貸款,而且必須重新點燃一些夢想。

有一個晚上,我參加了一場座談,聽到一位先生講演想像力乘以V(Vividness,逼真),等於R(Reality,事實)的原則,演說者指出心智以圖像而非以言語思考,當我們在心中逼真地刻畫想要的東西時,就會變成事實。

這個概念在我的心中敲動了創造力的琴弦,我知道聖經的真理,那就是上帝會賜給我們“心裏所求的”(詩篇第三十六章第四節)。而且“因為他心怎樣思量,他為人就是怎樣”(箴言第二十三章第六節)。我下定決心把我所列出的禱告清單,轉化成圖像,我開始剪舊雜誌並搜集能描摹出我“心裏所求的”的圖畫,裝在一本昂貴的相簿裏,心中熱切期待。

我挑的圖畫都非常具體,包括了:
(1)一個俊男
(2)一個穿婚紗的女子和一個穿燕尾眼的男子
(3)花束(我非常浪漫)
(4)漂亮的鑽石珠寶(我給自己一個合理化的理由,那就是上帝愛大衛及所羅門, 而他們兩人在歷史上最有錢的財主中榜上有名。)
(5)一個島嶼,位於藍得發亮的加勒比海上
(6)甜蜜的家
(7)新的傢俱
(8)一個剛晉升為一所大公司副總裁的女子(我當時正在找一所沒有女性主管的公司,我想成為這個公司第一個女副總裁。)

大約8周後,我開車行駛在加州的一條公路上,腦海中全是早上十點半的那筆生意,突然間有一輛很體面的紅白色凱迪拉克從我旁邊經過;我注視著這輛車,因為它很漂亮,開這輛車的人看著我,對我微笑,我也回他一個微笑,因為我經常都面帶微笑,但此刻我的麻煩可大了!你曾經做過類似的事嗎?我假裝我沒看他。“你以為我是誰啊?我根本沒看你。”接下來的15裏路,他都一直跟蹤我,快把我嚇死了!我開了幾裏路,他也開兒裏路,我停車,他也跟著停車……到最後我嫁給了他!

我們第一次約會的隔天,吉米就送我一束玫瑰,然後我發現他有一個嗜好,他的嗜好就是搜集鑽石,而且是大顆的!他希望能找人家試戴,我就自告奮勇了!我們交往了兩年,每週一清晨我都會收到他寄來的一朵長梗玫瑰及一封愛的小語。

大約是我們快結婚的前三個月,吉米跟我說:“我已經找到度蜜月的好地點,我們要去加勒比海上的聖約翰島。”我笑著回答:“真是出乎我的意料之外!”

直到我和吉米結婚快一年之後,我才告訴他有關圖畫冊的事,也就是在那時,我們搬進了豪華的新居,用我想像中的那套典雅傢俱來裝潢我們的新居(吉米剛好變成東岸一家知名的傢俱製造商在西岸的零售代理人。)

此外,婚禮在加州的拉古那海灘舉行,婚紗及燕尾禮服都變成事實,就在我完成夢幻相簿的8個月之後,我變成公司人力資源部的副總裁。

就某種層面而言,這聽起來像神話故事,但這一切絕對都是真的。自從我們結婚以後,我們已完成了數本“夢幻圖畫簿”。借由信心就必得著的原則,上帝充實了我們的生命。

在生活的各方面決定你想得到的東西,繪聲繪色地想像這些東西,然後確實地建構你個人的夢想小劄,針對你的願望展開行動,借由這個簡單的練習,把你的想法轉變成具體的事實。世上沒有不可能實現的夢,而且你要記住,上帝早已承諾要給他的子民他們心裏所求的。(葛雷娜•薩斯貝莉)
 
Glenna's Goal Book

“Thus man of all creatures is more than a creature, he is also a creator. Man alone can direct his success mechanism by the use of imagination, or imaging ability.”
Maxwell Maltz quote

In 1977 I was a single mother with three young daughters, a house payment, a car payment and a need to rekindle some dreams.

One evening I attended a seminar and heard a man speak on the I x V = R Principle. (Imagination mixed with Vividness becomes Reality.) The speaker pointed out that the mind thinks in pictures, not in words. And as we vividly picture in our mind what we desire, it will become a reality.

This concept struck a chord of creativity in my heart. I knew the biblical truth that the Lord gives us "the desires of our heart" (Psalms 37:4) and that "as a man thinketh in his heart, so is he" (Proverbs 23:7). I was determined to take my written prayer list and turn it into pictures. I began cutting up old magazines and gathering pictures that depicted the "desires of my heart." I arranged them in an expensive photo album and waited expectantly.

I was very specific with my pictures. They included:
1. A good-looking man
2. A woman in a wedding gown and a man in a tuxedo
3. Bouquets of flowers (I'm a romantic)
4. Beautiful diamond jewelry (I rationalized that God loved David and Solomon and they were two of the richest men who ever lived)
5. An island in the sparkling blue Caribbean
6. A lovely home
7. New furniture
8. A woman who had recently become vice-president of a large corporation (I was working for a company that had no female officers. I wanted to be the first woman vice-president in that company.)

About eight weeks later, I was driving down a California freeway, minding my own business at 10:30 in the morning. Suddenly a gorgeous red-and-white Cadillac passed me. I looked at the car because it was a beautiful car. And the driver looked at me and smiled, and I smiled back because I always smile. Now I was in deep trouble. Have you ever done that? I tried to pretend that I hadn't looked. "Who me? I didn't look at you!" He followed me for the next 15 miles. Scared me to death! I drove a few miles, he drove a few miles. I parked, he parked . . . and eventually I married him!

On the first day after our first date, Jim sent me a dozen roses. Then I found out that he had a hobby. His hobby was collecting diamonds. Big ones! And he was looking for somebody to decorate. I volunteered! We dated for about two years and every Monday morning I received a long-stemmed red rose and a love note from him.

About three months before we were getting married, Jim said to me, "I have found the perfect place to go on our honeymoon. We will go to St. John's Island down in the Caribbean." I laughingly said, "I never would have thought of that!"

I did not confess the truth about my picture book until Jim and I had been married for almost a year. It was then that we were moving into our gorgeous new home and furnishing it with the elegant furniture that I had pictured. (Jim turned out to be the West Coast wholesale distributor for one of the finest Eastern furniture manufacturers.)

By the way, the wedding was in Laguna Beach, California, and included the gown and tuxedo as realities. Eight months after I created my dream book, I became the Vice-President of Human Resources in the company where I worked.

In some sense this sounds like a fairy tale, but it is absolutely true. Jim and I have made many "picture books" since we have been married. God has filled our lives with the demonstration of these powerful principles of faith at work.

Decide what it is that you want in every area of your life. Imagine it vividly. Then act on your desires by actually constructing your personal goal book. Convert your ideas into concrete realities through this simple exercise. There are no impossible dreams. And, remember, God has promised to give his children the desires of their heart. ~~Glenna Salsbury

( 知識學習語言 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=s222460428&aid=691946