網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
冬天最美的感覺
2007/01/21 14:51:36瀏覽1084|回應0|推薦38

冬天最美的感覺
不僅是被窩暖暖的
而是棉被裡有著溫香

冬天最美的感覺
不僅是棉被裡有著溫香
而是溫香裡有著愛的氣息

冬天最美的感覺
不僅是溫香裡有著愛的氣息
而是愛的氣息裡有兩人的味道

冬天最美的感覺
不僅是愛的氣息裡有兩人的味道
而是兩個人相擁著呼吸彼此的味道

My Love

An empty street,
An empty house,
A hole inside my heart,
Im all alone and the rooms are getting smaller

I wonder how,
I wonder why,
I wonder where they are,
The days weve had,
The songs weve sang together(oh yeah)

And oh my love,
Im holding on forever,
Reaching for a love that seems so far,

So I say a little prayer,
And hope my dreams will take me there,
Where the skies are blue to see you once again,
My love,
Over seas from coast to coast,
To find the place I love the most,
Where the fields are green to see you once again,
My love

I try to read,
I go to work,
Im laughing with my friends,
But I cant stop to keep myself from thinking(so long)

吾愛夢鴿譯本(一)
空曠的街道
荒廢的房子
我心底有個空洞
我獨自一人,房間日益壅塞
我想知道為何如此?
我想知道它們如今何在?
那些我們擁有的歲月,一起唱過的歌
吾愛,我始終堅持著
向那看似遙遠的愛伸出雙手
因此,我祈禱
但願我的夢想能帶我前去
到那天空蔚藍的地方,再次和你見面
吾愛
越過海洋,從此岸到彼岸
找到了我最鍾愛的地方
那兒有平坦綠野,再次和你見面
吾愛
我試著閱讀
我試著工作
我想知道為何如此,它們如今何在?
那些我們擁有的歲月(一起唱過的歌)


吾愛淡藍譯本(二)

那些令我們心傷的日子
如今都已遠離
我們空洞的內心,將再滿溢
當我們走向山谷
成群蝶兒飛舞著
妳看,朝陽也慢慢昇上來
吾愛
還有甚麼是比這更美的事
未來的日子還長
我們還要讓苦痛折磨著嗎
吾愛
越過海洋,從此岸到彼岸
找到了我們鍾愛的地方
那兒有平坦綠野,有蔚藍天空
我們就在那見面

吾愛
請聽我內心真誠訴說
最鍾愛的地方
唯有跟最鍾愛的人一起
才美......

( 創作詩詞 )
推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=yamlucky&aid=672367