網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
Nana Mouskouri "Only Love"
2010/09/07 09:46:59瀏覽318|回應0|推薦1



Only love (只有愛)

Only love can make a memory
只有愛能留下回憶
Only love can make a moment last
只有愛能使瞬間永恒
You were there and all the world was young
妳好似在那方而且全世界因妳而年輕
And all its songs unsung
還有很多一同未唱的歌
And I remember you then
此時我又想起了妳

When love was all
當愛情已成為全部
All you were living for
就如同妳視為自己的生活中
And how you gave that love to me
有許多的愛妳給了我
Only then I felt my heart was free
只有這樣才能讓我心感到自在
I was part of you
而我是妳的一部份
And you were all of me
妳郤是我的全部

Warm, where the days and nights of those years
那年的白天與晚上所住的溫暖之處
Painted in colors to outshine the sun
著出繽紛多姿色彩比陽光還璀璨
Oh, all the words and the dreams and the tears
啊!所有的文字、想像及淚水
Live in my remembrance
都深深的埋藏在我回憶裡

Only love can make a memory
只有愛能留下回憶
Only love can make that moment last
只有愛能使瞬間永恒
Life was new there was a range to live
全新的生活就好像隔成山一樣的遙遠
Each day a page to live
每一天生活就像頁面一樣的單調
And I remember you then
此時我又想起了妳
When love was all
當愛情已成為全部
All you were living for
就如同妳視為自己的生活中
And how you gave that love to me
有許多的愛妳給了我
Only then I knew my heart was free
只有這樣才能讓我心感到自在
I was part of you
而我是妳的一部份
And you were all of me
妳郤是我的全部

Only love can make a memory
只有愛能留下回憶
Only love can make a moment last
只有愛能使瞬間永恒
Life was new there was a range to live
全新的生活就好像隔成山一樣的遙遠
Each day a page to live
每一天生活就像頁面一樣的單調
And I remember you then
此時我又想起了妳

When love was all
當愛情已成為全部
All you were living for
就如同妳視為自己的生活中
And how you gave that love to me
有許多的愛妳給了我
Only then I felt my heart was free
只有這樣才能讓我心感到自在
I was part of you
而我是妳的一部份
And you were all of me
妳郤是我的全部

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=oooxxx52&aid=4389991